Hvis du besøker kundesenteret vil du se at det er foretatt en ommøblering.

Innenfor dørene er det én kølappautomat, god oversikt over møtevirksomhetene og hvilke møterom som er booket, samt et par PC-er til allmenn benyttes.

Kundesenteret med kølappautomat og møterom PC
BILDE: Prosjektleder for ommøbleringen i rådhusets kundesenter, Håkon André Solberg, ønsker både innbyggere, turister og ansatte velkommen til et bedre tilrettelagt kundesenter, både for selvbetjening og personlig hjelp. Alle foto: Birgitte Simensen Berg

Noen skritt lenger inn i senteret står tre informasjonsskranker, som er betjent alle hverdager fra klokka 9.00 til 16.00, og på torsdager til klokka 17.00. Før klokka 9.00 er det også mulig å tilkalle personlig hjelp.

Kundesenterets kølappautomat med innholdsfortegnelse
BILDE: Velg den tjenesten du søker, trykk og vips kommer en kølapp. Så da er det bare å gå til høyre mot en ledig skranke og få god hjelp av serviceinnstilte ansatte i kundesenteret.

– Det har vist seg at antall personlige besøk har gått ned, da flere og flere betjener seg selv via nettet, forteller prosjektleder for “ommøbleringen”, Håkon André Solberg.

Kundesenterets informasjonsskranker
BILDE: Informasjonsskrankene er betjent alle hverdager fram til klokka 16.00, og på torsdag til klokka 17.00.

– Ved å innrede kundesenteret mer praktisk, både for besøkende og oss som arbeider her, har vi laget en mer skjermet sone for byens befolkning som trenger hjelp til å finne fram i det kommunale systemet, sier Solberg, som håper og tror at alle vil finne seg til rette i det “nye” kundesenteret.