Send oss ditt foto å Facebook og bli med i konkurransen om blant annet sykkel og månedskort på bussen.

Illustrasjon av smarte transportmidler

Ta et bilde av seg selv med et smart transportmiddel. Legg til din egen infotekst og del i kommentarfeltet på Drammen kommunes facebook-side eller Instagram, husk å legge til #vissteduat og #drammen.

Du kan også sende en e-post med bilde til

  • Frist for å delte i konkurransen er 30. september

Premier

Det er mange og flotte premier å vinne. Vi trekker vinnere av:

  • 1 bromton sammenleggbar sykkel (gratis å ha med på buss/tog og tar liten plass!)
  • 15 månedskort på buss i Drammen
  • 1 par løpesko til en verdi av 2500,-
  • 15 t-skjorter, I <3 Drammen

Europeisk mobilitetsuke

Europeisk mobilitietsuke (EMU) er en europeisk kampanje som arrangeres hvert år fra 16. til 22. september. Målet med kampanjen er å synliggjøre hvordan du kan reise mer miljøvennlig samtidig som du dekker ditt transportbehov. Kampanjen handler om å bidra til å gjøre flere bevisste på sitt valg av reisemiddel. Alle europeiske byer er velkomne til å delta i kampanjen.

Tema for EMU 2017

Kampanjen tar tak i temaer og problemstillinger knyttet til transport og miljø som er viktig for alle kommuner. Hvert år defineres et overordnet tema ut fra dette. I 2017 er hovedbudskapet for Mobilitetsuka at deling er et godt alternativ. Hvis du deler transportmiddelet ditt, for eksempel ved å reise kollektivt, samkjøre eller ved bildeling, blir det mindre trafikk på veiene, færre ulykker og mindre kø. Mindre trafikk gir også bedre luftkvalitet. Hvis du i tillegg velger et aktivt reisemiddel, som f.eks å gå eller å sykle, får du også bedre livskvalitet og flere leveår.

  • Årets tema: Miljøvennlig, smart og felles transport

Mobilitetsuken i Drammen

I år gjennomfører vi kampanjen som en inspirasjonskampanje, hovedsakelig gjennom bruk av sosiale medier. Vi har produsert flere ulike postere med informasjon om hvor enkelt, smart, miljøvennlig, raskt, hyggelig og helsebringende det er å velge miljøvennlige, smarte og felles transportmidler, sammen med kort lokal info som #vissteduat. Kampanjen vil gå på Facebook, hvor det hver dag i løpet av kampanjeperioden vil det komme en ny post og annonse med fokus på hhv. gåing, sykling, bysykler, buss, tog, bildeling og samkjøring, og byliv.

  • Du kan delta i konkurransen frem til 30. september

Hvem arrangerer

Drammen kommune arrangerer kampanjen, men har med flere samarbeidspartnere:
NSB, Brakar, Buskerudbyen, Statens vegvesen og Clear Channel.