Slik kan du komme i kontakt med oss:

Slik finner du status i din sak

I saksarkivet finner du all inn og utgående post som har vært sendt i din sak. Har du spørsmål til en sak du har søkt om, anbefaler vi å sende en epost merket med saksnummer til kommunen. Ønsker du å ringe, vil saksbehandlere kunne nås på telefon mandag, tirsdag og torsdag mellom 10 og 14. Epostadresse og telefonnummer finner du nederst på siden.

Generelle spørsmål

Har du spørsmål til noe du vil bygge, lurer på hva som er godkjent, hvordan søke eller lignende spørsmål kan du enten:

  • sende inn via nettskjema
  • sende en epost til kommunens epostadresse
  • besøke byggesaksveiledningen på rådhuset tirsdag 9-13 eller torsdag 13-17
  • eller ringe mandag til fredag mellom 10 og 14

Epostadresse og telefonnummer finner du nederst på siden. Byggesaksveiledningen på rådhuset har begrenset tid til hver enkelt, det er derfor viktig at du setter deg godt inn saken før du besøker oss.

Har du spørsmål om en sak i ditt nærområde?

Sjekk kommunens saksarkiv og søk på den aktuelle adressen.

Hva vi kan hjelpe deg med

Byggesaksveiledningen svarer på generelle spørsmål om byggesøknader og gir veiledning om hvor du finner nødvendig informasjon, riktige søknadsskjemaer, om du har behov for situasjonskart og krav til tegninger.

Kommunen som myndighet kan ikke behandle søknader som den selv har vært med på å fylle ut. Men byggesaksveiledingen kan forklare deg hva slags informasjon som etterspørres i søknadsblankettens enkelte poster.

Dersom du ønsker at noen skal sjekke kvaliteten på søknaden eller hjelp til å ferdigstille søknaden, må du kontakte fagfolk. Hvis du synes hele søknadsprosessen er vanskelig vil vi derfor anbefale deg å kontakte et ansvarlig foretak (byggmester/arkitekt) som kan hjelpe deg med dette. Det vil spare deg for mye tid og problemer i forhold til søknadsprosessen. Vi gjør oppmerksom på at ved mangelfulle søknader vil det påløpe ekstra kostnader på tid som saksbehandler bruker inntil søknaden er komplett.