Byggesaksavdelingen styrker veiledningstjenesten

Telefontiden for generelle henvendelser er utvidet slik at du kan få veiledning over telefon mandag til torsdag mellom kl. 10.00 og 14.00.

Byggesaksveileder og innbygger sitter ved en kontorpult og snakker sammen.
GIR RÅD: Hvis du vurderer å bygge kan du få veiledning både via telefon og på knutepunktene.

Telefontilbudet er beregnet på innbyggere som har en byggesak som ennå ikke er sendt inn. Du treffer kommunens byggesaksbehandlere på telefon 32 04 00 00.

Før du tar kontakt er det en del ting du bør ha sjekket eller satt deg inn i. Opplysninger om dette finner du på siden Kontakt byggesak.

Veiledning på knutepunkter

Du kan også få generell veiledning på tre av kommunens knutepunkter til følgende tider:

• Knutepunkt Bragernes: mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 12.00–1400
  • Knutepunkt Mjøndalen: tirsdag kl. 10.00–14.00
  • Knutepunkt Svelvik: tirsdag kl. 10.00–14.00

Tilbudet er «drop in», så det er bare å komme innom!

Se Kontakt byggesak for flere måter å henvende deg til byggesak på.

Har du en byggesak til behandling?

Hvis du har en søknad til behandling kan du treffe saksbehandleren din på telefon mellom kl. 12.00-14.00 mandag til torsdag. Ta kontakt via telefon 32 04 00 00. Husk å ha navnet på saksbehandleren og byggesaksnummeret klart.

Slik kan du finne nyttig informasjon selv

Du finner mye nyttig informasjon om bygging og byggesaker på kommunens nettsider, inkludert arkiv over alle byggesaker i kommunen. I arkivet kan du finne vedtak, tegninger og andre dokumenter for din eiendom.