Signerte avtale om bybrua

I dag signerte Drammen kommune avtalen om bygging av ny bybru med PNC.

Bertil Horvli, kommunalsjef infrastruktur og samferdsel i Drammen kommune og Mathias Fabich fra PNC Norge AS møttes i dag på rådhuset i Drammen for å signere kontrakten om bygging av ny bybru i Drammen. En avtale med en kostnadsramme på sum 859 millioner eks. mva.

- Det er den, eller en av de, aller største enkeltavtaler som noen gang er inngått i Drammen kommune, sier Bertil Horvli og fortsetter:

- Nå er vi i gang, og vi gleder oss til å kunne åpne en ny og moderne bybru sammen med hele åpningen av intercityutbyggingen og ny jernbanestasjon. Med dette får vi et topp moderne kollektivknutepunkt i Drammen.

Mathias Fabich, fra PNC Norge AS, smilte fornøyd etter signeringen, og påpekte at avtalen om bygging av Drammen nye bybru er et viktig prosjekt for PNC Norge AS.

- Dette er et ønskeprosjekt. Det inkluderer så mange fag i anlegg, og vi har kunnskap om alt hos PNC, sier Fabich og tilføyer at de har et godt samarbeid med norske underentreprenører.

- Og til slutt til Drammen få et landemerke og være stolte av det.

Bertil Horvli og Mathias Fabich tar hverandre i hånden etter signering av avtale.
BILDE: Bertil Horvli, kommunalsjef infrastruktur og samferdsel i Drammen kommune og Mathias Fabich fra PNC Norge AS med et godt håndtrykk etter signering av avtale om bygging av ny bybru.