8. mai 2023

Krokus på gresset

Drammen kommune i samarbeid med NVIO Norge veteranforbund for internasjonale operasjoner, NROF Norges reserve offisers forbund og Eiker Historielag inviterer til markeringer 8. mai i hele kommunen.

• 11.00 Nedre Eiker kirke - Krokstadelva
    Kransnedleggelse ved bauta med ordfører Monica Myrvold Berg, Ståle Berdal (Eiker Historielag) og Per Morten Bjørnstad (NVIO Eiker) og Magnus Aannestad Oseth
  • 12.00 Mjøndalen stasjon
    Kransnedleggelse minnestein for sabotasjeaksjon på Ryghkollen ved Ståle Berdal (Eiker Historielag) og Per Morten Bjørnstad (NVIO Eiker) og Magnus Aannestad Oseth
  • 16.00 Bragernes kirkegård - Drammen
    Kransenedlegging minnestein ved ordfører Monica Myrvold Berg, hovedtaler Tom-Erik Svendsen - NVIO Drammen og omegn og Drammen Ungdomsrådet, Drammenforsvarsforening, Drammen Sjømannsforening, Norske reserveoffiserers forbund, Drammen Mannskor og Frelsesarmeen Hornorkester.
  • 18.00 Svelvik kirke
    Kransenedlegging bauta Tom Erik Svendsen (NVIO Drammen og omegn) og Svelvik Musikkorps
  • 18.30 Svelvik Batteriøya
    Taler og saluttering på Batteriøya ved ordfører Monica Myrvold Berg og hovedtaler Tom Erik Svendsen (NVIO Drammen og omegn) og Svelvik Musikkorps.