Open Call - «New connections»

Drammen kommune i samarbeid med Buskerud Kunstsenter inviterer visuelle kunstnere med interesse for gatekunst til en "open call". Grønlandsundergangen er rehabilitert og utvidet og vi utlyser oppdrag om gatekunst. Grønlandsundergangen skal skinne og bli kunstdestinasjon i Drammen. Søknadsfrist 30. april 2023.

English Open Call «New connections»

Grønlandsundergangen skal skinne og bli kunstdestinasjon i Drammen. Når man forsvinner inn i undergangen vil man møte gatekunst av høy kvalitet som vekker nysgjerrighet og fascinasjon – og som forteller historien om tiden vi lever i. Grønlandsundergangen er lett tilgjengelig for innbyggere og besøkende, og en ferdselsåre mellom stasjonen og Union på Papirbredden i Drammen.

• Det skal males to vegger på 55 x 1,80 m.
  • Det skal velges ca 12 kunstnere.
  • Hver kunstner vil få mellom 3 – 10 m til disposisjon. Honorar vil ligge mellom NOK 4.000 – 40.000. Materialer dekkes utenom honorar.

Søknaden skal inneholde:

• En kortfattet tekst som beskriver hva ideen din for oppdraget er
  • Bilder eller skisser av relevant kunstnerisk praksis, maks fem bilder
  • En kort tekst om deg selv og din bakgrunn med link til sosiale medier
  • Søknaden skal kun bestå av digitalt materiale, vedleggene skal være i PDF eller JPG. Total størrelse på vedleggene skal ikke overgå 10 MB

Vi oppfordrer kvinnelige gatekunstnere til å søke.

Gatekunstprosjektet realiseres som et spennende samarbeid mellom Drammen kommune og Buskerud Kunstsenter.

Søknadsfrist: 30. april 2023

Søknader sendes til: karianne.helen.sand@drammen.kommune.no