RSS-feed for aktueltsaker

Kommunevåpenet på rådhuset tas ned for å bli pusset opp

Etter kommunesammenslåingen skal alle kommunale bygg skiltes i tråd med kommunens visuelle profil. Kommunevåpenet på rådhuset skal gjenbrukes, men trenger litt oppussing. Derfor tas det ned tirsdag 30. august.

Kommunevåpenet på rådhuset tas ned for å bli pusset opp

Roser fastlege-løsning

Helseminister Ingvild Kjerkol ville høre om hvordan Drammen jobber for å møte fastlegeutfordringene. Mandag besøkte hun Elvebyen legesenter, der én av legene er kommunalt ansatt.

Roser fastlege-løsning

Sommerlykke på sommerskolen

Fire uker med sommerskole er over for denne gang. Ukene har inneholdt lek, aktivitet, læring, sol, sommer og is – pluss mange nye venner og minner for livet.

Sommerlykke på sommerskolen

Fremtidens kunstnere - kan ses på Kunst rett vest

DEMO-kollektivet gir unge kunstnere muligheten til å skape og utvikle sitt kunstneriske talent på veien inn i den profesjonelle kunstverden. I september kan kunsten deres oppleves på Kunst rett vest på Fossekleiva.

Fremtidens kunstnere - kan ses på Kunst rett vest

Statsminister Støre ser til Drammen

Statsminister Jonas Gahr Støre ser med store øyne på det som gjøres på Ungdomstorget i Drammen. Tirsdag formiddag var han på besøk, og tok med seg mye nyttig lærdom.

Statsminister Støre ser til Drammen

Rekordmange nye lærlinger

For andre året på rad setter kommunen rekord i antall nye lærlinger. Mandag kunne ordfører Monica Myrvold Berg ønske hele 78 læringer velkommen til sin første dag i kommunen – fem flere enn i fjor.

Rekordmange nye lærlinger