RSS-feed for aktueltsaker

Har undersøkt saken om kostnadene for ny bybru

Bybrua blir vesentlig dyrere enn det som lå i de opprinnelige kostnadsanslagene. Nå har KPMG undersøkt hvorfor det er så stort avvik mellom kostnadsanslagene og det som blir de faktiske kostnadene og hva det er mulig å lære av dette.

Har undersøkt saken om kostnadene for ny bybru

Ønsker å rydde opp i klassifiseringen av veier

I kommunen er det en del private veier med kommunal vinterdrift. Dette er såkalte «gråsoneveier». I kommende hovedutvalg for tekniske tjenester foreslår rådmannen å gi disse veiene status som enten kommunale eller private.

Ønsker å rydde opp i klassifiseringen av veier

Elevbokbad i Mjøndalen

Hvorfor valgte du at Ina ikke skulle ha noen venner? Hvorfor ville du at hun ikke skulle fortelle sannheten til mammaen sin? 5. klasse på Åsen skole i Mjøndalen forbereder seg til å bokbade forfatter Marianne Kaurin og spørsmålene til forfatteren, er mange.

Elevbokbad i Mjøndalen

Går av som rådmann neste sommer

Elisabeth Enger har varslet at hun går av som rådmann i Drammen kommune ved utgangen av juli neste år.

Går av som rådmann neste sommer

Fortsetter med video på legevakten

Bruk av video i dialog med innringere på legevakten har vært et prøveprosjekt. Nå blir videokonsultasjon et fast tilbud. Det kan bidra til å redde helse.

Fortsetter med video på legevakten

Rådmannen legger fram et svært stramt budsjett

Rådmann Elisabeth Enger har lagt fram forslaget til handlings- og økonomiplan for perioden 2023-26 og budsjett for Drammen kommune i 2023. Kommunene har nå svært stramme økonomiske rammevilkår, og dette preger også drammensbudsjettet.

Rådmannen legger fram et svært stramt budsjett

BERT - for barna i kommunen

BERT er ikke navnet på en mann, men en forkortelse for barnevernfaglig eksternt ressursteam, som består av Marianne Halstenrud og Birgitte Nyblin-Austgulen. Det toårige prosjektet har som mål å forebygge omsorgssvikt og atferdsproblemer. Allerede høster lærere og barnehagelærere gode erfaringer av tiltaket.

BERT - for barna i kommunen

Lek og læring med fremtidens kompetanse

Flere tusen elever i drammensskolen jobber i disse dager med Lego League. Sist uke var rådmann Elisabeth Enger og Thomas Larsen Sola, kommunalsjef for barnehage og skole på besøk på Brandengen for å se hvordan prosjektet gjennomføres i praksis.

Lek og læring med fremtidens kompetanse