RSS-feed for aktueltsaker

Deltar i forskningsprosjekt om drikkevann

Drammen og 35 andre kommuner samarbeider med Folkehelseinstituttet (FHI) om en nasjonal forskningsstudie kalt Trykkløsstudien. Hensikten er å redusere risiko for magesyke (gastroenteritt) i befolkningen som følge av arbeid på drikkevannsledninger.

Deltar i forskningsprosjekt om drikkevann

Nytt kart viser oversikt over skiløyper og labbeløyper

Kommunens store skiløypenett er flittig brukt av mange ulike brukergrupper. I tillegg ønsker mange å gå en tur i skogen også om vinteren. Nå lanseres et digitalt kart som viser hva slags type skiløype som kjøres hvor. I kartet finner du også oversikt over labbeløyper.

Nytt kart viser oversikt over skiløyper og labbeløyper

- Dette er politikk i praksis

Barne- og familieminister Kjersti Toppe besøkte Knutepunkt Strømsø og Galterud skole torsdag formiddag. Hun ble imponert, og mente Drammen har gjort et stort funn.

-	Dette er politikk i praksis

Takknemlige for innsatsen til Sivilforsvaret

Uke to og tre i 2022 har vært to av de mest travle ukene på teststasjonen på Sundland i løpet av pandemien. At Sivilforsvaret er på plass og bistår i arbeidet har resultert i at kapasiteten på teststasjonen kan holdes så høyt oppe.

Takknemlige for innsatsen til Sivilforsvaret

Forsterker arbeidet med å nå ut til uvaksinerte

Drammen kommune er én av ti kommuner som får ekstra midler fra nasjonale myndigheter til å styrke arbeidet med vaksinering av arbeidsinnvandrere fra østeuropeiske land. Drammen får nærmere 1,4 millioner til å styrke dette arbeidet.

Foreslår nedleggelse av barnehager

Det har over tid vært jobbet med å tilpasse barnehagestrukturen til et synkende antall barn i barnehagealder. Kommunalsjef for barnehage og skole har i kveld lagt frem sitt forslag til ny barnehagestruktur, hvor en avdeling foreslås flyttet til en annen barnehage og tre barnehager blir foreslått nedlagt.

Spiller seg til læring i arbeidstiden

Er spillbasert læring og simuleringstrening for ansatte i Drammen kommune et godt alternativ til mer tradisjonell opplæring og undervisning? Det skal kommunen nå finne ut av. Så langt lover det godt.

Spiller seg til læring i arbeidstiden

Jobber med ny barnehagestruktur

Antall barn i barnehagealder i Drammen kommune går ned, og det forventes færre barn i barnehagene i årene fremover. Det jobbes nå med å tilpasse antall barnehageplasser til behovet i samsvar med vedtatte prinsipper for barnehagestruktur.

Jobber med ny barnehagestruktur

Ungdata undersøkelsen gir viktig informasjon

Ungdata er en undersøkelse som fortas hvert fjerde år som viser viktige sider ved hverdagen til barn og unge. Resultatene fra årets undersøkelse utgjør et nullpunkt for den nye kommunen.

Ungdata undersøkelsen gir viktig informasjon

Etablerer riggområde for ny bybru

Deler av Holmennokken skal brukes som riggområde under byggingen av midlertidig gang- og sykkelbru og for den nye bybrua. Nå begynner riggområdet å bli synlig for publikum.

Etablerer riggområde for ny bybru