RSS-feed for aktueltsaker

Inviterer ukrainere til sammenkomst

Ordfører Monica Myrvold Berg inviterer ukrainske flyktninger og ukrainere som bor i Drammen til en uformell samling på biblioteket i Drammen førstkommende onsdag.

Inviterer ukrainere til sammenkomst

Bybrua skal bygges som planlagt

Kommunestyret har vedtatt at byggingen av Bybrua skal gjennomføres som planlagt og har godkjent en ny kostnadsramme.

Bybrua skal bygges som planlagt

Størst tilfredshet med skoler og barnehager

Den første innbyggerundersøkelsen som er gjennomført etter kommunesammenslåingen, viser at det er barnehage og skole brukerne er mest tilfredse med. I overkant av 80 prosent av brukerne opplever skoletilbudet positivt, mens i underkant av 80 prosent av brukerne opplever barnehagetilbudet positivt.

Størst tilfredshet med skoler og barnehager

Bedt om å bosette 310 flyktninger

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) har bedt Drammen kommune om å bosette 310 flyktninger. Nå skal kommunen vurdere forespørselen.

Bedt om å bosette 310 flyktninger

Drammen på langs utsettes til 2023

For å få bedre tid til planlegging og gi flere lag, foreninger og organisasjoner muligheten til å bli med på å lage en folkefest, utsettes festivalen Drammen på langs ett år.

Drammen på langs utsettes til 2023

Ny bybru blir dyrere enn tidligere antatt

Oppdraget med å bygge den nye bybrua har vært ute på anbud. Konkurransen er ennå ikke avsluttet, men formannskapet og gruppelederne i kommunestyret er nå orientert om at kostnadene til bygging av den nye brua blir betydelig høyere enn tidligere antatt.

Ny bybru blir dyrere enn tidligere antatt

Over 300 millioner kroner i resultat 2021

Drammen kommunes regnskap viser et netto driftsresultat på 307,4 millioner kroner for 2021. Hovedårsaken til det gode resultatet er ekstraordinært høye skatteinntekter.

Parkeringsplasser for elsparkesykler virker om de er plassert riktig

I juni 2021 ble tjue parkeringsplasser for elsparkesykler malt opp i Drammen sentrum, med mål om å forbedre parkeringen. Oppmalte parkeringsområder for elsparkesykler kan ha god effekt mot feilparkeringer og kaos, men plasseringen avgjør om de benyttes eller ikke. Det kommer frem i en ny rapport fra Transportøkonomisk institutt.

Parkeringsplasser for elsparkesykler virker om de er plassert riktig

Hva synes du om kommunens tjenester?

Drammen kommune sender i disse dager ut en spørreundersøkelse til 35.000 innbyggere. Dersom du er blant dem som trekkes ut til å få undersøkelsen, kan du i løpet av noen minutter bidra til utviklingen av kommunens tjenester ved å svare på spørsmålene.