Trafikkavvikling - 17. mai barne- og russetog - Drammen sentrum

Store deler av Drammen sentrum på Bragernes vil være stengt under 17. mai-feiringen fra kl. 09.00–15.00. Det skiltes ikke med omfattende omkjøring i sentrum.

Avlevering av barn til barnetoget

Årets tog starter i Kirkegårdsparken ved Losjeplassen.

Det vil være mye mennesker i området ved start og vi henstiller til at man slipper av barna på en trygg måte litt unna området. Veier ved selve startområdet er helt stengt. Øst for parkern er det kun mulig å kjøre inn Engene slippe av før parken og kjøre ut av området via Søren Lemmichgt. Trafikk fra vest vil kunne slippe av ved Torget vest eller bak ved gamle Tinghuset.

Se kart for dropsone og kjøring øst for start.

Følg med på midlertidig skilting

I togtraseen er det skiltet "all stans forbudt". Det er også skiltet i gater for midlertidig busstrafikk. Det er viktig at ingen feilparkerer da dette vil medføre hindringer for utrykningskjøretøy og busser. Feilparkerte kjøretøy vil kunne bli borttauet.

Parkering

Kommunale plasser:

De kommunale p-husene Thamsgt på Bragernes og Blixgt på Strømsø er åpne og det er gratis parkering hele dagen.

Kommunal plasser og langs gate (som ikke er skiltet med annet forbud) er gratis hele dagen.

CC og Refsum senter på Brakerøya:

17. mai er både p-plassen ved CC senter og Refsum senter  åpne og de har gratis parkering for alle i tidsperioden kl. 07-24.

Årets barne- og russetogtrase

Omkjøring for buss

På 17. mai i perioden fra barnetog til etter russetog kjører noen  busser eget ruteopplegg. For informasjon om busstransport 17. mai henviser vi til Brakar - Buskerud kollektivtrafikk AS.

Program for dagen

Spørsmål om trafikkavvikling?

Kontakt Samferdsel, vei og park i Drammen kommune, ved Per Olav Horne, 32 04 66 02 / 90 55 61 71.