Bli med på frivilligbørs 6. mai

Trenger du lokaler, noen som kan holde foredrag eller underholde på et arrangement? Eller ønsker du å dele din kompetanse, gi praktisk hjelp eller låne bort utstyr? 6. mai er det klart for frivilligbørs på Union Scene.

Fire damer med svarte  bowler-hatter står ved siden av hverandre på en linje
ARRANGØRENE: Marit Hjallen Leknes (Mjøndalen frivilligsentral) (f.v), Tina Fagerhus Brodal (Danvik- Fjell frivilligsentral), Irene Sand Sørsdahl (Drammen frivilligsentral) og Marian Thorbjørnsen Eldstad (Konnerud frivilligsentral). Heidi Smedsrud Hansen fra Svelvik hadde ikke anledning til å bli med på bildet. Kvintetten står klare for å jobbe på Union Scene 6. mai.

Frivilligbørs er en møteplass der bedrifter, frivillige organisasjoner og offentlige virksomheter kan utveksle ønsker og ideer til samarbeid. Dette resulterer i konkrete avtaler om samarbeid, utvidet nettverk og nye muligheter. Her er det kun kreativiteten som setter grenser. Gjenbruk og deling av ressurser er dessuten bra for miljøet og smart i forhold til økonomi.

Program:

• 16.30 Plakatverksted, mat og drikke
  • 17.00 Frivilligbørsen starter
  • 18.00 Avslutning med kommunedirektør

Du kan melde deg på frivilligbørs ved å klikke her

Frivilligbørs handler om å dele

På frivilligbørs utveksles tjenester uten at penger er involvert. Gode forbindelser, kloke hoder, husrom, festligheter, nyttige never, varme hjerter og ting og tang er de syv kategoriene du kan finne eller tilby ressurser. Man tilbyr noe, og kan få noe annet igjen.

Mandag 6. mai fylles Union Scene med engasjerte mennesker som ønsker å bidra til bedre samarbeid på tvers i våre lokalsamfunn i kommunen.

Plakatverksted, mat og hyggelige folk fra kl. 1630

På plakatverkstedet kan alle som skal delta på børsen lage en kort og lettfattelig fremstilling av hvem man er og hva man kan tilby og/eller ønsker seg. Klokken 17 er børsen i gang, og da er det bare å jakte etter mulige samarbeidspartnere!

Alle avtaler som inngås undertegnes av begge parter og registreres av notaren i et eget register over avtaler. Deretter er det opp til partene å følge opp avtalene de har gjort den kommende tiden.

Det er plass til mange på årets frivilligbørs. Arrangørene håper at så mange som mulig benytter muligheten til å lage gode avtaler på vegne av sin organisasjon, tjeneste eller bedrift.

En frivilligbørsplakat fra Folkeakademiet løftes i været på Union scene.
STORT ENGASJEMENT: Plakater skal lages, tjenester skal byttes. Det er klart for frivilligbørs igjen.

Del av et større arrangement i år

Nytt i år er at frivilligbørsen arrangeres i tilknytning til #deledagen, som er kommunens årlige innovasjons- og inspirasjonsdag der deling av gode ideer, kunnskap, stolthet og nettverk står helt sentralt. I år er teamet «Bærekraftig sammen!».

Deledagen er åpen for både ansatte og innbyggere, så ta gjerne turen innom fra kl. 12.