RSS-feed for aktueltsaker

En person har fått påvist meslinger

En person bosatt i Drammen kommune har fått påvist meslinger. Det er satt i gang smittesporing for å avklare om det er noen som kan ha vært utsatt for smitte og som skal tilbys forebyggende vaksine.

En person har fått påvist meslinger

– Pengene er mer verdt når du har tjent dem selv

Ungdommene lyser opp når de ser Victor Logan (28) komme gående for å sjekke hvordan de har det på sommerjobben sin. For mange av ungdommene er dette deres første møte med arbeidslivet. Victor er en av flere ansatte i Drammen kommune som har hjulpet rundt 130 ungdom med å få seg sommerjobb denne sommeren.

– Pengene er mer verdt når du har tjent dem selv

Utbedringer i Thams gate parkeringshus

I sommer utføres det rehabiliteringsarbeid på taket på Thams gate parkeringshus. Det medfører at parkeringsplan 10 og 11, som utgjør taket, vil stenges for parkering. Arbeidet vil starte opp i uke 27 og skal være ferdig i uke 39.

Utbedringer i Thams gate parkeringshus

Fotografering av veinettet i kommunen

Drammen kommune skal gjennomføre fotografering langs alle kommunale veier i 2024. Fotograferingen foregår i juli og august, og bildene skal bare brukes i intern saksbehandling.

Fotografering av veinettet i kommunen

Dette må du vite i sommer

Arbeidet med ny bybru skrider frem. På denne siden vil du kunne lese om hva slags arbeider som pågår og på hvilken måte det berører naboer og næringsdrivende i området rundt, og deg som innbygger.

Dette må du vite i sommer

Legger bedre til rette for bildeling

Fra 1. juli vil du kunne hente delebil i de tre kommunale parkeringshusene Grev Wedel, Thams gate og Blichs gate, samt på parkeringsplassen i Ordfører Ingebrigtsens gate ved Marienlyst. Både kommunen og delebilaktørene håper at dette skal gjøre terskelen for å prøve bildeling lavere.

Legger bedre til rette for bildeling

Går veien ut av rusen sammen

Med en mentor ved sin side går beboerne på Nedre Eik gård veien sammen for å nå et felles mål - en tilværelse uten rus, og med ny styrke og tyngde til å klare livet på egen bein.

Går veien ut av rusen sammen

Drammen trenger flere næringsarealer

Er du grunneier eller eiendomsutvikler og har arealer som kan egne seg til næringsvirksomhet? Da oppfordrer direktør for samfunn Bertil Horvli og næringssjef Toril Lislien i Drammen kommune deg til å ta kontakt.

Drammen trenger flere næringsarealer

Årets skulpturer på plass i Svelvik

Tyngdekrafta er tema for årets skulpturutstilling. Derfor var det behov for stor kranbil da seks skulpturer ble møysommelig løftet på plass i Lallaparken 18. juni.

Årets skulpturer på plass i Svelvik

Lærte om hvorfor «vi skal aldri glemme»

– Dette har gått fra å være et åsted til å bli en plass for demokrati, engasjement og for å minnes, sa Emilie Kaland Lindseth foran 70 elever fra Eknes ungdomsskole nylig. Besøket på Utøya satte sine spor i elevene - på flere måter.

Lærte om hvorfor «vi skal aldri glemme»