RSS-feed for aktueltsaker

Trenger fosterforeldre i nærmiljøet

I dag venter rundt 200 barn på et fosterhjem i Norge. Vil du være der for et barn i ditt nærmiljø hvis det er behov? Denne uken er det fosterhjemsuke og god mulighet for å lære mer om det å være fosterforelder.

Trenger fosterforeldre i nærmiljøet

Helt med i arbeidslivet

Ikke alle klarer å gli rett inn i det ordinære arbeidslivet. Gjennom HELT MED har Zeinab Razaae fått drømmejobben på et hestesportsenter på Andorsrud.

Helt med i arbeidslivet

Bli med på frivilligbørs 6. mai

Trenger du lokaler, noen som kan holde foredrag eller underholde på et arrangement? Eller ønsker du å dele din kompetanse, gi praktisk hjelp eller låne bort utstyr? 6. mai er det klart for frivilligbørs på Union Scene.

Bli med på frivilligbørs 6. mai

Måker som bråker - dette kan du gjøre

Snart starter hekkesesongen for måkene. Har du tenkt å gjøre tiltak for å unngå bråkete måker, må du gjøre det nå. Når måkene først har begynt å bygge reir, må du la dem være i fred.

Måker som bråker - dette kan du gjøre

Legger fram nye forslag til mulige innsparingstiltak

Kommunedirektøren har nå lagt fram 15 nye forslag til utredninger som er aktuelle å gjennomføre, for å redusere kostnadsnivået i Drammen kommune. Forslagene kommer i tillegg til dem som ble lagt fram i forrige møterunde i hovedutvalgene og kommunestyret.

Legger fram nye forslag til mulige innsparingstiltak

Oppfordrer til å kontakte helsetjenestene digitalt

Visste du at du enkelt kan kommunisere med hjemmetjenesten eller ergo- og fysioterapitjenesten på helsenorge.no? Den digitale kontakten gir mange fordeler, både for innbyggere, pårørende og ansatte i kommunen. Likevel er det mange som ikke benytter muligheten.

Oppfordrer til å kontakte helsetjenestene digitalt