RSS-feed for aktueltsaker

Ferdsel på Drammenselva sesongen 2024

Elva er for alle. Det er et mål å holde elva åpen for ferdsel gjennom hele bybrua-prosjektet, men det kan variere i løpet av sesongen hvor og når det vil være greit passere.

Ferdsel på Drammenselva sesongen 2024

Gjennomfører ringvirkningsanalyse av skisprinten

Det skal gjennomføres en undersøkelse om hvilke ringvirkninger World cup-skisprint gir. Denne uken mottar 7 500 tilfeldig utvalgte innbyggere undersøkelsen via SMS. I tillegg vil aktører i næringslivet bli invitert til å delta i dybdeintervjuer. Ringvirkningsanalysen vil også bygge på data fra andre kilder.

Gjennomfører ringvirkningsanalyse av skisprinten

RfD endrer ordningen for hageavfallsinnsamling

Fra i år blir innsamlingen en bestillingsordning mot betaling, og hageavfall vil ikke lenger hentes hos alle innbyggerne som setter det ut. Ordningen koster 300 kroner per husstand.

RfD endrer ordningen for hageavfallsinnsamling

Over halvveis med Bybrua

Føles det lenge til ny bybru i Drammen skal stå ferdig? Den gode nyheten er at vi er over halvveis i prosjektet. Her får du et tilbakeblikk på det viktigste som har skjedd til nå, og oversikt over hva som skal skje fremover. Ikke minst kan du se hvor fin Bybrua blir til slutt.

Over halvveis med Bybrua

Nye nærutvalg på plass

Er du opptatt av hva som skjer i nærmiljøet ditt? Nå er de nye nærutvalgene i gang, og de trenger innspill fra deg og naboene dine om hvilke saker de skal engasjere seg i fremover.

Nye nærutvalg på plass

Alkoholpolitisk handlingsplan og forskrift ut på høring

Et forslag til ny alkoholpolitisk handlingsplan med tiltak og åpningstidforskrift skal ut på høring. Reglene inneholder blant annet bestemmelser om åpningstider, og skal gjøre det mer forutsigbart å drive serveringssteder i kommunen.

Alkoholpolitisk handlingsplan og forskrift ut på høring

– Uakseptable forslag til kutt i kollektivtilbudet

Ordfører Kjell Arne Hermansen mener forslagene Buskerud fylkeskommune har lagt fram om kutt i kollektivtilbudet, er uakseptabelt. Dette har han nå gitt uttrykk for på vegne av Drammen kommune.

– Uakseptable forslag til kutt i kollektivtilbudet

Her kan du stå på skøyter

Det er kunstisbaner flere steder i kommunen der store og små skøyteentusiaster kan utfolde seg. Banene er åpne til og med søndag 10. mars. Unntaket er Torgisen, som allerede er stengt.

Her kan du stå på skøyter