RSS-feed for aktueltsaker

Måker som bråker - dette kan du gjøre

Snart starter hekkesesongen for måkene. Har du tenkt å gjøre tiltak for å unngå bråkete måker, må du gjøre det nå. Når måkene først har begynt å bygge reir, må du la dem være i fred.

Måker som bråker - dette kan du gjøre

Legger fram nye forslag til mulige innsparingstiltak

Kommunedirektøren har nå lagt fram 15 nye forslag til utredninger som er aktuelle å gjennomføre, for å redusere kostnadsnivået i Drammen kommune. Forslagene kommer i tillegg til dem som ble lagt fram i forrige møterunde i hovedutvalgene og kommunestyret.

Legger fram nye forslag til mulige innsparingstiltak

Oppfordrer til å kontakte helsetjenestene digitalt

Visste du at du enkelt kan kommunisere med hjemmetjenesten eller ergo- og fysioterapitjenesten på helsenorge.no? Den digitale kontakten gir mange fordeler, både for innbyggere, pårørende og ansatte i kommunen. Likevel er det mange som ikke benytter muligheten.

Oppfordrer til å kontakte helsetjenestene digitalt

Bli med på vårrydding

Et sikkert vårtegn er at det dukker opp søppel når snøen smelter. Ryddedugnader bidrar hvert år til å fjerne store mengder søppel fra norsk natur. Alt du trenger er et par hansker, sekk eller pose og en plan for avfallshåndtering før du går ut og plukker søppel.

Bli med på vårrydding

Her kan du søke sommerjobb

Det er flere ledige stillinger i sommer, som du kan søke på nå. Det lønner seg å være tidlig ute. Lykke til!

Her kan du søke sommerjobb

Høringsmøte om ny alkoholpolitisk handlingsplan

Drammen kommune inviterer til høringsmøte om ny alkoholpolitisk handlingsplan for perioden 2024–2028 og forskrift om åpningstider. Hensikten med møtet er å diskutere, dele erfaringer og stille spørsmål med politikere til stede.

Høringsmøte om ny alkoholpolitisk handlingsplan

Skal du kjøre båt på elva? Da bør du lese dette

Elva er for alle. Det er et mål å holde elva åpen for ferdsel gjennom hele bybrua-prosjektet, men det kan variere i løpet av sesongen hvor og når det vil være greit passere.

Skal du kjøre båt på elva? Da bør du lese dette