RSS-feed for aktueltsaker

Kjell Arne Hermansen er Drammens nye ordfører

Høyres Kjell Arne Hermansen er valgt til ny ordfører i Drammen kommune for perioden 2023-27. Ulf Erik Knudsen (Frp) er valgt til ny varaordfører for den samme perioden.

Kjell Arne Hermansen er Drammens nye ordfører

Takker for seg som ordfører

Tirsdag 10. oktober overlater Monica Myrvold Berg ordførerkjedet til Kjell Arne Hermansen og går tilbake til lederjobben hun har i drammensskolen. Sånn sett var det kanskje helt naturlig at det siste virksomhetsbesøket hun gjennomførte som ordfører, var på én av kommunens skoler.

Takker for seg som ordfører

Midlertidig stenging av matrikkelen og grunnbok i desember

Har du planer om å kjøpe, selge, dele eller måle opp en eiendom? Dette er fire av en rekke oppgaver som kan bli berørt av at matrikkelen og grunnboken stenges fra 15. desember til og med 1. januar 2024.

Midlertidig stenging av matrikkelen og grunnbok i desember

Rådhuskvartalet i Mjøndalen er solgt

Rådhuskvartalet i Mjøndalen er solgt til Drammen kommune Eiendomsutvikling AS. Salget skjer etter at kommunestyret i desember 2022 vedtok at rådhuskvartalet skulle selges fra Drammen Eiendom KF til Drammen kommune Eiendomsutvikling AS i løpet av 2023.

Rådhuskvartalet i Mjøndalen er solgt

Se her’a – utekino for ungdom

Lørdag 30. september blir det gratis utekino for ungdom på kastfeltet på Strømsø. Klokken 20.00 vises Hør her’a med Drammens egen Mohammed Ahmed fra Fjell i hovedrollen.

Se her’a – utekino for ungdom

Grev Wedel parkeringshus åpner igjen

Fra mandag 2. oktober åpner Grev Wedel parkeringshus igjen for ordinære kunder som ønsker korttidsparkering. Parkeringshuset har vært stengt etter at underdekket til utkjøringsrampen falt ned i slutten av november 2022. Nå er alt utbedringsarbeid ferdig og publikum ønskes velkommen tilbake til et sikkert og nyoppusset parkeringshus.

Grev Wedel parkeringshus åpner igjen

Her finner du resultatene fra valget

De siste stemmene er nå levert, og opptellingen starter umiddelbart. På nettsiden valgresultater.no kan du følge resultatene fra valget i både Drammen kommune og landets øvrige kommuner og fylkeskommunene.

Her finner du resultatene fra valget

Takknemlige for innsatsen

Tradisjonen tro har valgstyret i dag vært på befaring i ulike stemmelokaler rundt om i kommunen. I tillegg har svenske valgmyndigheter observert hva og hvordan det jobbes med valg i Drammen.

Takknemlige for innsatsen