RSS-feed for aktueltsaker

Åpnet BUA i Mjøndalen

Det nye lokalet er stappfullt av sports- og friluftsutstyr, som du kan leie helt gratis.

Åpnet BUA i Mjøndalen

Ti finalister til årets frivillighetspris

Det er valgt ut ti finalister blant 42 kandidater til Drammen kommunes frivillighetspris 2023. Prisen deles ut av ordføreren på FNs frivillighetsdag 5. desember.

Ti finalister til årets frivillighetspris

Løft blikket og se all kunsten vår

I Drammen kommune har vi et tusentalls ulike kunstverk ute i det offentlige rom. Det er dine og mine og våre kunstverk. Nå er det aller meste registrert. Løft blikket og se hva vi eier!

Løft blikket og se all kunsten vår

Store heiarop fra Kjerkol

Drammen kommune og Vestre Viken skal prøve ut en ny omsorgsmodell for gravide. Tirsdag var helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol på Konnerud helsestasjon for å høre om prosjektet Min jordmor. Hun heier på Drammen og initiativet til prosjektet, og gleder seg til å komme tilbake når det er oppe og går.

Store heiarop fra Kjerkol

Varme toner fra demenskoret Gladkoret

De hadde første korøving i mars. Søndag hadde Drammen kommunes demenskor Gladkoret konsert for et fullsatt Drammens teater. Både for koret og for publikum ble konserten en musikalsk reise med både latter, stolthet, vemod og verdighet.

Varme toner fra demenskoret Gladkoret

Ordføreren deltok på juletre-tradisjon

Ordfører Kjell Arne Hermansen fulgte med da årets juletre til Kiel ble felt på Konnerud. Det er 59. gang kommunen sender et tre til vennskapsbyen i Tyskland.

Ordføreren deltok på juletre-tradisjon

Må redusere driftskostnadene

Drammen kommune har en så stram økonomi at det er nødvendig å iverksette tiltak for å redusere driftskostnadene. Noen av kostnadene må kuttes i 2024, men den store reduksjonen kommer fra 2025.

Må redusere driftskostnadene

Felles kunnskap for å forhindre selvmord

I hele november gjennomføres kampanjen Ingen å miste. Et av målene er å snakke om selvmordstanker, et annet er økt kunnskap rundt temaet. Nå får både frivillige fra lag og organisasjoner og ansatte i kommunen faglig påfyll i kommunens regi.

Felles kunnskap for å forhindre selvmord