RSS-feed for aktueltsaker

Her lærer 5-åringene å bli trygge i vann

Alle kommunale barnehager i Drammen kommune får tilbud om å være med på vanntilvenning for 5-åringer. - Jeg ser stor forskjell på barna som har vært med og ikke, sier svømmelærer Linda Cecilie Teigen.

Her lærer 5-åringene å bli trygge i vann

Har fått støtte til å teste ut utslippsfri anleggsplass

Drammen kommune har fått innvilget til sammen 5,3 millioner kroner fra Miljødirektoratet til åtte klimarelaterte prosjekter i 2022. Når det skal anlegges sykkelvei med fortau i Hermanstorffs gate neste år, kan det derfor skje med utslippsfrie gravemaskiner. Kommunen har også fått støtte til en rekke andre klimaprosjekter.

Har fått støtte til å teste ut utslippsfri anleggsplass

Undersøker fortsatt Grev Wedel p-hus

Det pågår fortsatt undersøkelser etter at et bærende element til utkjøringsrampen falt ned i november. Rapporten fra undersøkelsene er ventet i januar.

Undersøker fortsatt Grev Wedel p-hus

Julestemning på Losjeplassen

Hver dag i desember åpnes en ny kalendergave av beboerne på Losjeplassen. I dagens luke ventet to pakker kjeks som skal deles blant beboerne. – Nå er det bare å slenge på kaffen! utbryter Berit Edvardsen til stor glede for alle til stede.

Julestemning på Losjeplassen

Nye stjerner på Brandengen skole

Sist uke ble nye stjerner avduket i det nye bygget på Brandengen skole. Rektor Gro Tveten avduket kunstverket til kunstner Ingrid Solvik.

Nye stjerner på Brandengen skole

Rekordhøye skatteinntekter i november

På grunn av ekstraordinære skatteinntekter og regjeringens forslag om kompensasjon for koronautgifter viser årsprognosen for Drammen kommune en resultatforbedring på om lag 280 millioner kroner, sammenlignet med revidert budsjett etter 2. tertial.

Rekordhøye skatteinntekter i november

Vinner av Frivillighetsprisen 2022

– Frivilligheten er selve grunnmuren i samfunnet, og jeg er derfor stolt av å kunne dele ut prisen til de fantastiske frivillige på Svelvik frivillighetssentral, sa ordføreren under mandagens prisutdeling på rådhuset.

Vinner av Frivillighetsprisen 2022