RSS-feed for aktueltsaker

Momskompensasjon på varer og tjenester

Lotteri- og stiftelsestilsynet skal fordele 1,9 milliarder kroner i momskompensasjon til frivillige lag og organisasjoner i 2022. Denne ordningen skal fremme frivillig aktivitet gjennom å kompensere for kostnader som frivillige organisasjoner har hatt til merverdiavgift ved kjøp av varer og tjenester.

Momskompensasjon på varer og tjenester

Utdanner lærere for alle landets kommuner

Visste du at Drammen kommunes voksenopplæring leverer tjenester til alle landets kommuner? På oppdrag fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse, utdanner de lærere i samfunnskunnskap. Disse lærerne underviser nyankomne innvandrere.

Utdanner lærere for alle landets kommuner

Vedtok avvikling av to sykehjem

Kommunestyret vedtok i går kveld avvikling av driften ved Fredholt bo- og servicesenter og Gulskogen bo- og servicesenter. Kapasiteten ved andre sykehjem i kommunen økes med til sammen 18 plasser og hjemmetjenesten styrkes med tre millioner kroner.

Vis hensyn på den midlertidige brua

Vis hensyn til andre trafikanter på den midlertidige gang- og sykkelbrua, er den klare oppfordringen fra prosjektsjef Tommy Iversen.

Vis hensyn på den midlertidige brua

Energifusjonen behandles i juni

Styrene i Glitre Energi og Agder Energi anbefaler at de to selskapene fusjoneres, og grunnlagsdokumentene for en fusjon er nå publisert på Drammen kommunes nettsider.

Energifusjonen behandles i juni

Midlertidig gang- og sykkelbru åpnet

Klokken 10 åpnet ny midlertidig gang og sykkelbru, men noe arbeid med synlighet i overgangene mellom elementene på brua gjenstår.

Midlertidig gang- og sykkelbru åpnet

1,7 millioner til idretten

Åtte idrettslag får til sammen 1 735 000 kroner gjennom Aktive lokalsamfunn. Lagene får midlene for å kunne gi et utvidet tilbud for å styrke tilhørigheten, fellesskapet og aktivitetsnivået blant innbyggerne.

1,7 millioner til idretten