RSS-feed for aktueltsaker

Ny bybru blir dyrere enn tidligere antatt

Oppdraget med å bygge den nye bybrua har vært ute på anbud. Konkurransen er ennå ikke avsluttet, men formannskapet og gruppelederne i kommunestyret er nå orientert om at kostnadene til bygging av den nye brua blir betydelig høyere enn tidligere antatt.

Ny bybru blir dyrere enn tidligere antatt

Over 300 millioner kroner i resultat 2021

Drammen kommunes regnskap viser et netto driftsresultat på 307,4 millioner kroner for 2021. Hovedårsaken til det gode resultatet er ekstraordinært høye skatteinntekter.

Parkeringsplasser for elsparkesykler virker om de er plassert riktig

I juni 2021 ble tjue parkeringsplasser for elsparkesykler malt opp i Drammen sentrum, med mål om å forbedre parkeringen. Oppmalte parkeringsområder for elsparkesykler kan ha god effekt mot feilparkeringer og kaos, men plasseringen avgjør om de benyttes eller ikke. Det kommer frem i en ny rapport fra Transportøkonomisk institutt.

Parkeringsplasser for elsparkesykler virker om de er plassert riktig

Hva synes du om kommunens tjenester?

Drammen kommune sender i disse dager ut en spørreundersøkelse til 35.000 innbyggere. Dersom du er blant dem som trekkes ut til å få undersøkelsen, kan du i løpet av noen minutter bidra til utviklingen av kommunens tjenester ved å svare på spørsmålene.

Installasjon montert på Knutepunkt Strømsø

I disse dager er en utendørs digital installasjon satt opp i hagen på Knutepunkt Strømsø. Når alt er på plass og ferdig installert skal innbyggere kunne se hvordan luftkvaliteten er i Drammen.

Installasjon montert på Knutepunkt Strømsø

Signerte avtale til 100 millioner

I dag signerte Drammen kommune og Isachsen Anlegg AS en kontrakt på 100 millioner kroner i forbindelse med bygging av infrastruktur til nytt sykehus i Drammen.

Signerte avtale til 100 millioner

Disse har fått tilskudd til kunst og kultur

Drammen kommunes støtteordninger skal være et middel for et allsidig kunst- og kulturliv over hele kommunen. Både konserter, arrangementer og festivaler er nå tildelt tilskudd etter vedtak i hovedutvalg for kultur, idrett og frivillighet 26. januar.

Disse har fått tilskudd til kunst og kultur

Viktige bidragsytere

Det høye sykefraværet blant ansatte i både skole, barnehage og innen helse og omsorg har gjort at kommunen har søkt etter tilkallingsvikarer som kan stille opp på kort tid. Ordføreren er takknemlig og glad for den gode responsen.

Viktige bidragsytere