RSS-feed for aktueltsaker

Juletre til Kiel for 58. gang

Med et hvitt dryss av snø i skogen på Konnerud ble det en forsmak på jul da årets tre til Kiel skulle felles. – En utrolig hyggelig tradisjon, sa ordføreren.

Juletre til Kiel for 58. gang

Utstilling med innbyggernes drømmer for Strømsø

Hva savner du i nabolaget på Strømsø? Hva ville gjort stedet der du bor enda bedre? Dette er noen av spørsmålene flere innbyggere har svart på, mens profesjonelle illustratører har lyttet og tegnet. Drømmene og ideene har resultert i en helt spesiell utstilling, som vises fram på Strømsø nå i november.

Utstilling med innbyggernes drømmer for Strømsø

Elever har analysert sin egen skolevei

Hva er det som gjør en skolevei trygg? Hva er det som er viktig for at man skal velge å sykle eller gå til skolen, framfor å bli kjørt? Elevene ved Killingrud ungdomsskole i Solbergelva har sett nærmere på sin egen skolevei. Det har resultert i en utstilling som vises på Drammensbiblioteket i uke 46 og 47.

Elever har analysert sin egen skolevei

Har undersøkt saken om kostnadene for ny bybru

Bybrua blir vesentlig dyrere enn det som lå i de opprinnelige kostnadsanslagene. Nå har KPMG undersøkt hvorfor det er så stort avvik mellom kostnadsanslagene og det som blir de faktiske kostnadene og hva det er mulig å lære av dette.

Har undersøkt saken om kostnadene for ny bybru

Ønsker å rydde opp i klassifiseringen av veier

I kommunen er det en del private veier med kommunal vinterdrift. Dette er såkalte «gråsoneveier». I kommende hovedutvalg for tekniske tjenester foreslår rådmannen å gi disse veiene status som enten kommunale eller private.

Ønsker å rydde opp i klassifiseringen av veier

Elevbokbad i Mjøndalen

Hvorfor valgte du at Ina ikke skulle ha noen venner? Hvorfor ville du at hun ikke skulle fortelle sannheten til mammaen sin? 5. klasse på Åsen skole i Mjøndalen forbereder seg til å bokbade forfatter Marianne Kaurin og spørsmålene til forfatteren, er mange.

Elevbokbad i Mjøndalen

Går av som rådmann neste sommer

Elisabeth Enger har varslet at hun går av som rådmann i Drammen kommune ved utgangen av juli neste år.

Går av som rådmann neste sommer

Fortsetter med video på legevakten

Bruk av video i dialog med innringere på legevakten har vært et prøveprosjekt. Nå blir videokonsultasjon et fast tilbud. Det kan bidra til å redde helse.

Fortsetter med video på legevakten