RSS-feed for aktueltsaker

Et friskere liv med frisklivssentralen

Kjetil Fjellheim var i så dårlig form at han nesten ikke kom seg ut av sofaen. Frisklivssentralen bidro til en total livsstilsendring for 56-åringen fra Skoger. Han mener det har reddet livet hans.

Et friskere liv med frisklivssentralen

#Leselyst24 - nå er det ungdommenes tur

Barna har Sommerles. Nå får også ungdommen sin egen lesekampanje. Lesekampanjen #Leselyst24 foregår i mars. Les, skriv og vinn premie.

#Leselyst24 - nå er det ungdommenes tur

Nye oppgaver for sykepleiere

Å rekruttere sykepleiere til hjemmetjenesten kan være vanskelig for de aller fleste kommuner i Norge. Drammen kommune har gått nye veier for å få bukt med problemet, og merker allerede effekt av endringene.

Nye oppgaver for sykepleiere

Mange stengte veier på grunn av skisprinten

12. mars er det igjen klart for World Cup Drammen. Det blir folkefest, men også vanskelige trafikale forhold for de som velger å ta bilen inn til sentrum. I likhet med fjoråret, blir trafikkavviklingen ekstra utfordrende.

Mange stengte veier på grunn av skisprinten

Ansatt som ny direktør for samfunn

Bertil Horvli er ansatt som ny direktør for samfunn i Drammen kommune. Han har vært konstituert i stillingen siden august 2022.

Ansatt som ny direktør for samfunn

Vil utrede mange tiltak for å redusere kommunens kostnader

Kommunestyret har vedtatt at kostnadsnivået i Drammen kommune skal reduseres med 150 millioner kroner. Nå legger kommunedirektøren fram 14 tiltak som foreslås utredet nærmere, slik at politikerne får et godt grunnlag for å kunne vurdere om tiltakene skal gjennomføres eller ikke.

Vil utrede mange tiltak for å redusere kommunens kostnader

Torgisen er stengt

Nedsmeltingen av Torgisen på Bragernes torg startet fredag 23. februar, og isen er nå smeltet bort. Det finnes fremdeles andre muligheter til skøyting.

Torgisen er stengt

Kommunen skal kommunisere klarere

Én av tre forstår ikke informasjonen som kommer fra kommune, fylke eller stat. Dette ønsker Drammen kommune å gjøre noe med. Derfor har vi nå startet et arbeid for å gjøre språket klarere.

Kommunen skal kommunisere klarere