RSS-feed for aktueltsaker

«Gutta leser!» – Et spennende leseprosjekt

Jørgen, kan jeg låne en bok?! Jørgen, kan jeg låne denne også? Spørsmålene til skolebibliotekar Jørgen Jor Gromstad kommer flyvende gjennom lufta på biblioteket på Fjell skole.

«Gutta leser!» – Et spennende leseprosjekt

Årets lærlingkull på plass

– Drammen kommune er heldige som kan ønske så mange nye lærlinger velkommen, sa ordfører Monica Myrvold Berg da kommunens nye lærlinger var samlet til oppstart 31. juli.

Årets lærlingkull på plass

Tollbugata i pridefarger

10.–13. august arrangeres Pride i Drammen. Denne uken ble Tollbugata klargjort til festen i august – med pridefarger i asfalten.

Tollbugata i pridefarger

Alle bekymringsmeldinger er fulgt opp

Tirsdag 10. juli ble det kjent at flere bekymringsmeldinger fra politiet til ulike kommuner ikke har nådd mottaker. Drammen kommunen har nå undersøkt dette og kan bekrefte at alle bekymringsmeldinger til kommunen har nådd fram.

Alle bekymringsmeldinger er fulgt opp

- Jeg lærer mye om folk. Det er kult.

Det er ikke enkelt å få seg sommer jobb når man er under 18 år. Iver Hasle-Immerstein er en av mange ungdommer som har fått sommerjobb gjennom Drammen kommune, og er kjempeglad for akkurat det.

- Jeg lærer mye om folk. Det er kult.

Grev Wedel parkeringshus gjenåpnes 1. september

Ny rampe støpes i disse dager, og i juli og august skal parkeringshuset ferdigstilles med ny overflatebehandling av parkeringsdekket, ny oppmerking og annen oppmaling. Drammen Eiendom KF, som eier parkeringshuset, opplyser at det planlegges for at det skal åpnes for drift 1. september 2023.

Grev Wedel parkeringshus gjenåpnes 1. september

Ønsker din hjelp til å kartlegge friluftsområder

Drammen kommune ønsker innspill på områder som du benytter til friluftsliv, rekreasjon og lek. Det kan være badeplasser, turterreng, fiskeplasser, akebakker, klatresteder, parker med mer.

Ønsker din hjelp til å kartlegge friluftsområder