RSS-feed for aktueltsaker

Tradisjonell 17. mai-feiring i år

Etter to år med alternativ feiring av 17. mai blir årets nasjonaldag av det tradisjonelle slaget - med arrangementer i hele kommunen.

Tradisjonell 17. mai-feiring i år

Midlertidig ekstra taxiholdeplass

For å lette trafikkforholdene for bussene på torget er det igangsatt en forsøksordning med en ekstra taxiholdeplass øverst på Bragernes torg. Taxiholdeplassen vil være i bruk på kvelds- og nattestid.

Midlertidig ekstra taxiholdeplass

Kommunen velger grønt - ny elfeiebil

Drammen kommune har gått til innkjøp av elektrisk feiebil. Nyinvesteringen vil spare miljøet og redusere driftskostnadene med 80 prosent sammenlignet med forgjengeren.

Kommunen velger grønt - ny elfeiebil

Unik miljøskulptur formidler luftkvalitet

I strålende solskinn stod ordfører Monica Myrvold Berg torsdag formiddag for den offisielle åpningen av miljøskulpturen Skynja i Strømsøhagen. Miljøskulpturen skal gjennom lys og farger skape bevissthet rundt luftkvalitet og hva vi kan gjøre for å forbedre den.

Unik miljøskulptur formidler luftkvalitet

Flyktet fra krigen – nå bosetter hun ukrainere

Allerede på dag én som ansatt i Drammen kommune var Nataliia Orlova med på å bosette tre ukrainske familier i Drammen. Kun en uke tidligere var det hun og hennes egen familie som ble bosatt i Drammen.

Flyktet fra krigen – nå bosetter hun ukrainere

Kommunen får bydelsmødre

3. mai var det duket for diplomfest i storstua i Drammen rådhus. Ordfører Monica Myrvold Berg inviterte de kommende bydelsmødrene til en høytidelig seremoni. 14 flotte kvinner som alle bor i Drammen kommune, har gått gjennom et omfattende opplæringsprogram, og kan nå endelig kalle seg bydelsmødre!

Kommunen får bydelsmødre

Statsråden roser arbeidet med bosetting

Mandag var arbeids- og inkluderingsminister Marte Mjøs Persen i Drammen. Møtet med en ukrainsk flyktningfamilie på Åssiden gjorde sterkt inntrykk på ministeren.

Statsråden roser arbeidet med bosetting

Årsevalueringen er lagt fram

Rådmannen la fredag 29. april fram Drammen kommunes årsevaluering og årsregnskap for 2021.

Årsevalueringen er lagt fram

Rapporter for undersøkelsene klare

De endelige rapportene fra de tre store undersøkelsene Drammen kommune har gjennomført blant innbyggerne, næringslivet og frivillige lag og foreninger, er nå klare.

Rapporter for undersøkelsene klare