RSS-feed for aktueltsaker

Spiller seg til læring i arbeidstiden

Er spillbasert læring og simuleringstrening for ansatte i Drammen kommune et godt alternativ til mer tradisjonell opplæring og undervisning? Det skal kommunen nå finne ut av. Så langt lover det godt.

Spiller seg til læring i arbeidstiden

Jobber med ny barnehagestruktur

Antall barn i barnehagealder i Drammen kommune går ned, og det forventes færre barn i barnehagene i årene fremover. Det jobbes nå med å tilpasse antall barnehageplasser til behovet i samsvar med vedtatte prinsipper for barnehagestruktur.

Jobber med ny barnehagestruktur

Ungdata undersøkelsen gir viktig informasjon

Ungdata er en undersøkelse som fortas hvert fjerde år som viser viktige sider ved hverdagen til barn og unge. Resultatene fra årets undersøkelse utgjør et nullpunkt for den nye kommunen.

Ungdata undersøkelsen gir viktig informasjon

Etablerer riggområde for ny bybru

Deler av Holmennokken skal brukes som riggområde under byggingen av midlertidig gang- og sykkelbru og for den nye bybrua. Nå begynner riggområdet å bli synlig for publikum.

Etablerer riggområde for ny bybru

Drammen legevakt tester videokonsultasjon

Bruk av videokonsultasjon av pasientene ved legevakten kan redde liv. Det gir legevakten et raskere bilde av problemstillingen, og skaper større trygghet for pasientene. Fra og med onsdag 23. juni tar legevakten i bruk videokonsultasjon som et prøveprosjekt.

Drammen legevakt tester videokonsultasjon

Victor bidrar til at stemmer blir hørt og at folk blir sett

Victor Wiremoguy Logan startet som erfaringskonsulent i Drammen kommune i januar, og allerede nå høster ungdommer og kommunen frukter av arbeidet hans. Erfaringskonsulenten er knyttet til prosjektet "Ungdom i fokus".

Victor bidrar til at stemmer blir hørt og at folk blir sett

Knutepunkt Strømsø – møteplass med gode vekstvilkår

Det skjer stadig nye ting på knutepunkt Strømsø – stedet for samarbeid og møter mellom mennesker, samt kontakt mellom kommunen og innbyggeren skal bidra til å skape et nyttig og hyggelig samlingssted for alle i kommunedelen.

Bedre forhold for gående og syklende

Bredere fortau og sykkelfelt adskilt fra veibanen, amfi og promenade på Bragernes og et helt nytt byrom under brua på Strømsø. Om et par år er dagens bybru historie, mens den nye vil stå klar i 2025.

Wildenveys plass i ny drakt

Wildenveys plass i Mjøndalen har gjennomgått en større oppgradering. Etter en lengre anleggsperiode står statuen av Herman Wildenvey igjen på sin sokkel, og innbyggere kan glede seg over en park med vannspeil, terrengtrapper, sitteplasser og kunst.