RSS-feed for aktueltsaker

Fjerner flomvernet

Vannstanden og vannføringen i Drammenselva har sunket betydelig den siste uka. Nå starter nedriggingen av flomvernet som er satt opp langs elva.

Fjerner flomvernet

Her kan du stemme på valgdagen

Mandag 11. september er selve valgdagen. Her finner du oversikten over hvor du kan stemme i Drammen kommune.

Her kan du stemme på valgdagen

Snakk med noen, det kan redde liv

Tirsdag står 29 frivillige organisasjoner og virksomheter fra Drammen kommune side ved side på Bragernes torg. Verdensdagen for selvmordsforebygging skal markeres. Ordfører Monica Myrvold Berg åpner markeringen.

Snakk med noen, det kan redde liv

Skal motivere folk til å stemme

Du har kanskje sett dem: Ungdommer i oransje t-skjorter som spør folk på gater og torg om de har brukt stemmeretten sin.

Skal motivere folk til å stemme

Nå åpner Grev Wedel p-hus for de med leieavtale

Fredag 1. september åpnes Grev Wedel p-hus for kunder som hadde leieavtale før parkeringshuset ble stengt etter at en utkjøringsrampe falt ned. I slutten av september vil ordinære kunder som ønsker korttidsparkering også kunne parkere i parkeringshuset.

Nå åpner Grev Wedel p-hus for de med leieavtale

Ministere fikk se at flomforebygging virker

Onsdag besøkte olje- og energiminister Terje Aasland og kommunalminister Sigbjørn Gjelsvik Krokstadelva og Mjøndalen. Der fikk de en orientering om flommen og flomsikringstiltakene som er gjennomført de siste årene.

Ministere fikk se at flomforebygging virker

Flomtoppen er nådd

Tidligere prognoser tilsa at elva skulle stige til ca. 3,5 meter, noe som var mer enn flomvernet kommunen har satt opp ville tåle. Nå tyder alt på at flomtoppen ble nådd med 3,24 meter tirsdag morgen.

Flomtoppen er nådd

Her kan du hente sandsekker

Bor du nær elva eller andre steder der vannet stiger, kan du skjerme deg noe ved hjelp av sandsekker. Sandsekker kan hentes ved Stryken sandtak, Drammensveien 149.

Her kan du hente sandsekker