RSS-feed for aktueltsaker

Hopper i havet i skoletiden

På Tømmerås skole har de utesvømming på timeplanen. For et par uker siden var andre og tredje trinn i sjøen ved Batteriøya hver dag i en hel uke.

Hopper i havet i skoletiden

Vedtaket om nedleggelse av sykehjem er ugyldig

Kommunestyrets vedtak om å legge ned sykehjemsplassene på Gulskogen og Fredholt er ugyldig. Det har Statsforvalteren i Oslo og Viken slått fast etter å ha foretatt en lovlighetskontroll av vedtaket, og dermed oppheves vedtaket.

Vedtaket om nedleggelse av sykehjem er ugyldig

Her får elevene servert skolemat hver uke

På Brandengen skole får elever fra fjerde til sjette trinn servert skolemat én dag i uka. Matserveringen er et pilotprosjekt for å se hvordan man kan få til servering av gratis skolemat i praksis.

Her får elevene servert skolemat hver uke

Utbedring av skiløypa langs Tverkenveien

Drammen kommune gjennomfører hogst og utbedring av skiløypa langs Tverkenveien. Arbeidet blir gjort for å lage bedre forhold for skiløypa til vinteren.

Utbedring av skiløypa langs Tverkenveien

Barnehager en del av Kunst rett vest

Kunst rett vest går inn i den siste helgen med fellesutstilling på Fossekleiva og åpne atelierer. Men også barnehagebarn har vært en del av årets Kunst rett vest.

Barnehager en del av Kunst rett vest

Globusfestivalen arrangeres på Knutepunkt Strømsø

Aldri før har knutepunktet på Strømsø vært arena for et så stort arrangement som Globusfestivalen. Lørdag 24. september fylles området med matboder, aktiviteter for barn, dans, musikk og forestilling.

Globusfestivalen arrangeres på Knutepunkt Strømsø

Eierne vedtok fusjon

Under tirsdagens ekstraordinære generalforsamlinger i Glitre Energi og Agder Energi ble fusjonen mellom selskapene vedtatt.

Eierne vedtok fusjon

Kastfeltet på Strømsø - hva skal det brukes til?

Under en innovasjonskonferanse med elever fra Drammen videregående og Marienlyst ungdomsskole skal ungdommene komme med forslag til hva kastfeltet kan fylles med, Dette er første steg på veien før utbyggingen av Strømsø aktivitetspark begynner på sikt.

Kastfeltet på Strømsø - hva skal det brukes til?