Utbedring av skiløypa langs Tverkenveien

Drammen kommune gjennomfører hogst og utbedring av skiløypa langs Tverkenveien. Arbeidet blir gjort for å lage bedre forhold for skiløypa til vinteren.

Maskin som rydder i skogen, dett fra føreren sitt sted innen i maskina
BILDE: Det ryddes langs veien for at skiløypa skal bli bedre til vinteren.

Torbjørn Bogen, fagleder i Anlegg, idrett og natur i Drammen kommune, forteller at arbeidet vil innebære å fjerne trær som står langs skiløypa samt å fjerne stubber, steiner og enkelte små fjellknauser.

– Det er viktig at turgåere holder god avstand fra maskiner og arbeidsfolk. Ha gjerne øyekontakt med maskinføreren hvis du må passere, sier Bogen.

Utbedring av løypa betyr at skiløypa som går der i dag fylles ut på smale steder, og at det vil komme mer snø i løypa når det blir mer åpent rundt. Arbeidet vil utføres fra Landfalltjern til Tverken, og vil pågå fram til løypesesong.

Bogen og resten av arbeidstokken i avdelingen håper folk setter pris på arbeidet de gjør, og ønsker alle en riktig god tur - både i høst og senere i vinter.

Gravemaskin utfører arbeid i enden av skogsløype
BILDE: Arbeidet med utbedring av skiløypa pågår fram til snøen kommer.