RSS-feed for aktueltsaker

- Gir oss viktig kunnskap

I mars ble resultatene av den første innbyggerundersøkelsen i Drammen kommune lagt fram. Nå er resultatene av undersøkelsene blant frivillige lag og foreninger og næringslivet klare.

- Gir oss viktig kunnskap

En satsing på barn og unge på Strømsø

Også i 2022 har regjeringen bevilget 11,6 millioner kroner til områdesatsingen på Strømsø. Områdesatsingen Strømsø 2030 fokuserer i år særlig på barn og unge, kvaliteter i nærmiljøet og å involvere innbyggerne.

En satsing på barn og unge på Strømsø

Samarbeidsarenaen Drammensregionen etablert

Onsdag morgen møttes ordførerne i Drammen, Lier, Holmestrand og Øvre Eiker for å undertegne avtalen om det interkommunale samarbeidet Drammensregionen.

Samarbeidsarenaen Drammensregionen etablert

Du kan få gebyr om du feilparkerer elsparkesykkel

Drammen kommune har begynt å ilegge gebyr for grove feilparkeringer med elsparkesykler. Du kan risikere å måtte betale 900 kroner for feilparkering. Målet er å bedre parkeringsatferden.

Du kan få gebyr om du feilparkerer elsparkesykkel

Nye åpningstider for innbyggertorg og sentralbord

Fra 19. april får innbyggertorgene som er på rådhuset i Drammen, gamle rådhuset i Mjøndalen og gamle rådhuset i Svelvik nye åpningstider. Dette vil også gjelde chaten på nettsidene, og tider henvendelser blir svart ut på Facebook.

Kulturskoletilbud i flere kommunedeler

Fra høsten 2022 vil kulturskolen i Drammen kommune også ha kulturskolesatellitter i kommunedel 3 – Solbergelva, Solbergmoen og Åssiden, samt kommunedel 6 – Strømsø ovenfor Vestfoldbanen. Det ble vedtatt i hovedutvalg for Kultur, idrett og frivillighet 6. april.

Kulturskoletilbud i flere kommunedeler

Byr opp til enda mer dans

Fra første januar ble Attic en del av Drammen kommune. Det betyr at rundt 900 elever nå er i aktivitet i kommunal regi i dans-, sang og yogasenteret på Sundland – fortsatt i god Attic-ånd.

Byr opp til enda mer dans

Sterkere sammen på Bragernes og Øren

Skoler, idrettslag, nærutvalg, foreninger og frivillige jobber sammen for at barn og unge skal ha en god oppvekst på Bragernes og Øren. Elevene har gjennomført en spørreundersøkelse som ble presentert på en workshop for viktige aktører.

Sterkere sammen på Bragernes og Øren

Nasjonal arena for kulturdebatt

Arendalsuka er en arena for nasjonal politikk- og samfunnsdebatt. En tilsvarende arena for kulturdebatt og ytringsfrihet blir fast lagt til Drammen, under navnet «Kulturytring Drammen». Kulturminister Anette Trettebergstuen, fylkesråd Tonje Kristensen og ordfører Monica Myrvold Berg gleder seg.

Nasjonal arena for kulturdebatt