RSS-feed for aktueltsaker

To år med digitaliseringsstrategi

Nå i desember er det to år siden kommunestyret vedtok en digitaliseringsstrategi for Drammen kommune. Det har betydd mye for utviklingen av tjenestetilbudet vi gir innbyggerne, mener direktør for Utvikling og digitalisering Fredrik Holtan og digital agent Hege Baastad Andersen.

To år med digitaliseringsstrategi

Finalister til Frivillighetsprisen 2022

Frivilligheten er viktig i Drammen kommune, og snart skal Frivillighetsprisen for 2022 deles ut. Til sammen kom det inn 44 nominasjoner via skjema på kommunens hjemmesider. Ni nærutvalg har votert og valgt sine finalister.

Finalister til Frivillighetsprisen 2022

Sier opp leieforholdene i Grev Wedel p-hus

Forrige uke falt et bærende element til utkjøringsrampen i parkeringshuset på Bragernes ned. Grev Wedel p-hus er av sikkerhetshensyn stengt inntil videre, og Drammen parkering ser seg nødt til å si opp leieforholdene med kunder.

Sier opp leieforholdene i Grev Wedel p-hus

Restaurerer myr ved Hvalsdammen

Arbeidet med å restaurere en myr vest for Hvalsdammen er nå i gang. Det skal blant annet tettes omtrent 306 meter grøft for å heve vannstanden i myra.

Restaurerer myr ved Hvalsdammen

Klima-sølv til Drammen og Tønsberg

Drammen og Tønsberg kommuner var sammen nominert til Årets lokale klimatiltak 2022 for kartleggingen som er gjort av økosystemer. Torsdag kunne en stolt ordfører motta diplom og anerkjennelse på Zerokonferansen.

Klima-sølv til Drammen og Tønsberg

Øvde på at helseinstitusjon var uten vann

Torsdag 17. november gjennomførte kommunen en øvelse ved Helsehuset. Øvelsen gikk ut på at institusjonen var uten vann og måtte få tilkjørt en stor vanntank som ble koblet til bygningens vannrør.

Øvde på at helseinstitusjon var uten vann

Dykkere bidrar i sprengningsarbeidet

Mens vi andre hutrer over den midlertidige gang- og sykkelbrua mellom Strømsø og Bragernes, er det fire personer som dykker i timevis i det kalde vannet i elva. Dykkerne bidrar med nødvendig kompetanse i arbeidet med ny bybru.

Dykkere bidrar i sprengningsarbeidet