RSS-feed for aktueltsaker

Måker som bråker

Hver vår og sommer får kommunen mange telefoner om måker som bråker, angriper og forurenser. Det er lite kommunen kan gjøre med måker som oppleves som plagsomme, men de viktigste tipsene er å la måkene hekke i fred og selv gjøre forebyggende tiltak i god tid før neste hekkesesong.

Måker som bråker

Samarbeidet om felles renseløsning er i gang

Onsdag signerte ordførerne i Drammen, Lier og Asker den første avtalen om et felles regionalt renseanlegg. Anlegget er planlagt å være ferdig til drift i 2030.

Samarbeidet om felles renseløsning er i gang

Handlingsplan plast

Formannskapet har vedtatt en handlingsplan plast. Dette er kommunens første steg på veien for å ta tak i plastproblematikken. Å kutte unødvendig bruk av plast, erstatte plast med alternative materialer, og å hindre at plastavfall kommer på avveie, står sentralt.

Handlingsplan plast

Tilbyr vaksine mot apekopper

Innbyggere i Drammen som ønsker vaksine mot apekopper kan benytte seg av Oslo kommunes vaksinetilbud i Nydalen.

Tilbyr vaksine mot apekopper

Bli med på vårrydding

Et sikkert vårtegn er at det dukker opp søppel når snøen smelter. Ryddedugnader bidrar hvert år til å fjerne store mengder søppel fra norsk natur. Alt du trenger er et par hansker, sekk eller pose og en plan for avfallshåndtering før du går ut og plukker søppel.

Bli med på vårrydding

Nå deles stasjonen i to

Første april starter Bane NOR arbeidet med å fjerne halvparten av sporene på Drammen stasjon. Det betyr stans i togtrafikk og støyende arbeider.

Nå deles stasjonen i to

Ansatt som ny kommunedirektør

Kommunestyret har ansatt Trude Andresen som ny kommunedirektør i Drammen kommune fra 1. august 2023.

Ansatt som ny kommunedirektør