RSS-feed for aktueltsaker

El-bysykler fra Steinberg til Åskollen

Elektriske bysykler er tilgjengelige på strekningen Steinberg til Åskollen, samt opp i åssidene. Tilbudet ble lansert i mai. Nå utvides parkeringstilbudet.

El-bysykler fra Steinberg til Åskollen

Thurmannsvei har åpnet

Thurmannsvei har vært stengt siden rett før påske. I dag kunne turgåere igjen ta i bruk den flotte turveien. Det er fjernet store mengder steinmasser, montert steinsprangnett og rasgjerde.

Thurmannsvei har åpnet

Klare for å ta imot saker

Etikkrådet for helse og omsorg er etablert, og etiske dilemmaer kommer med det enda høyere opp på dagsorden i Drammen kommune. Nå er rådet klare for å ta imot saker.

Klare for å ta imot saker

Vil bekjempe voldtekt

Fengsel og straff er ikke nok til å forhindre voldtekter, ifølge Renas Muhialdin og Osahon Usen. De gjestet nylig Svelvik ungdomsskole for å snakke om voldtekt og seksuell trakassering.

Vil bekjempe voldtekt

Fikk navnet Transformatorgata

Forslaget om å kalle en av de nye gatene på sykehustomta for Bernt Ingvaldsens gate ble nedstemt. I stedet får gata navnet Transformatorgata.

Fikk navnet Transformatorgata

Figurteaterfestival får 2,2 millioner

Norsk Kulturråd gir Figur i Fossekleiva (FiF) tilskudd de neste fire årene. I tillegg får festivalen midler til å arrangere en egen figurteaterfestival på Brandengen skole.

Figurteaterfestival får 2,2 millioner

1. tertialrapport er lagt fram

Rådmannen har i dag lagt fram første tertialrapport og kommunens regnskap for årets første fire måneder.

1. tertialrapport er lagt fram