RSS-feed for aktueltsaker

Kan bli verre enn etter ekstremværet «Hans»

Det er stor usikkerhet i prognosene, men vannstanden ved Mjøndalen bru blir sannsynligvis høyere enn den var etter ekstremværet «Hans» tidligere i august.

Kan bli verre enn etter ekstremværet «Hans»

En fulltreffer: Marienlystfestivalen

Det kryr av folk i sola på kunstgressbanen på Marienlyst. Det er fotballglede, vinnervilje, harde skudd, taklinger og mye latter ute på matta. Her heier 150 personer på hverandre på banen – og i livet ellers – under Marienlystfestivalen denne uka.

En fulltreffer: Marienlystfestivalen

- Takk for innsatsen

Kong Harald og dronning Sonja besøkte fredag Mjøndalen i forbindelse med flommen. Kongen takket myndigheter og frivillige for innsatsen for å gjøre konsekvensene av flommen minst mulig.

- Takk for innsatsen

Flomvernet fungerer som det skal

Nå som vannet har krøpet godt opp mot Sandstranda, kan kommunen slå fast at flomvernet fungerer som det skal.

Flomvernet fungerer som det skal

Justis- og beredskapsministeren besøkte Mjøndalen

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl møtte ordfører Monica Myrvold Berg langs elvebredden i Krokstadelva torsdag morgen. Ministeren ser alvorlig på flommen som fortsatt ikke har nådd toppen.

Justis- og beredskapsministeren besøkte Mjøndalen

Hvor vil du parkere sykkelen?

Alle sykkelturer starter og avsluttes med en parkert sykkel. Har du forslag til hvor det bør være sykkelparkering og hvilken type sykkelparkering som passer best? Da kan du melde inn dine forslag til kommunen.

Hvor vil du parkere sykkelen?