RSS-feed for aktueltsaker

Skulpturen Båt er tatt bort

I forbindelse med arbeidet med ny bybru er også skulpturen Båt tatt ned. Skulpturen ved bruenden på Bragernes kommer på plass igjen i 2025.

Skulpturen Båt er tatt bort

Nye fartsgrenser til vanns

Kommunestyret i Drammen vedtok 24. mai 2022 ny forskrift om fartsgrenser for fritidsfartøy i Drammen kommune.

Nye fartsgrenser til vanns

Damhuset på Skapertjern skal fjernes

Damhuset på Skapertjern skal fjernes fordi det er observert flere hendelser der personer hopper fra det lille huset. Vannet er grunt, og hopping fra bygget kan få fatale konsekvenser.

Plenklipping og søppeltømming

Når mange trekker til parker og strender kan søppelkasser og toaletter bli fulle. Her har vi samlet litt informasjon om blant annet kommunens rutiner for renhold, tømming og plenklipping i sommer.

Plenklipping og søppeltømming

Nytt kartverktøy om blå og grønne verdier

Digger du å gå barbent i gresset eller å ligge å flyte i et tjern? Har du tenkt på at de grønne og blå flekkene utfører flere viktige oppgaver som kan bidra til å bremse natur- og klimaproblemene? Nå kan du finne alt dette i et felles kart.

Nytt kartverktøy om blå og grønne verdier

Nå er damene borte

Skulpturene av de to damene på bybrua er fjernet, puttet i kasser og fraktet bort. Når den nye bybrua er på plass kommer også damene tilbake.

Nå er damene borte

Lærer om å ta egne valg

Torsdag var det en viktig samling i Drammen. Den handlet om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne. - Dette må vi jobbe masse med videre. Dette kan vi ikke legge på hylla, sier Anette Nordskag som selv er brukerrepresentant.

Lærer om å ta egne valg