RSS-feed for aktueltsaker

Fremtidens kunstnere - kan ses på Kunst rett vest

DEMO-kollektivet gir unge kunstnere muligheten til å skape og utvikle sitt kunstneriske talent på veien inn i den profesjonelle kunstverden. I september kan kunsten deres oppleves på Kunst rett vest på Fossekleiva.

Fremtidens kunstnere - kan ses på Kunst rett vest

Statsminister Støre ser til Drammen

Statsminister Jonas Gahr Støre ser med store øyne på det som gjøres på Ungdomstorget i Drammen. Tirsdag formiddag var han på besøk, og tok med seg mye nyttig lærdom.

Statsminister Støre ser til Drammen

Rekordmange nye lærlinger

For andre året på rad setter kommunen rekord i antall nye lærlinger. Mandag kunne ordfører Monica Myrvold Berg ønske hele 78 læringer velkommen til sin første dag i kommunen – fem flere enn i fjor.

Rekordmange nye lærlinger

Rød løper for syklistene

Drammen skal bli Norges beste sykkelkommune. Som et ledd i satsingen skal tre sykkeltraseer på Strømsø rustes opp og flere er under planlegging.

Rød løper for syklistene

247 flyktninger bosatt så langt

Drammen har lovet IMDi å ta imot 310 flyktninger i løpet av 2022. Så langt er 247 flyktninger bosatt i kommunen vår, mens ytterligere 43 har avtale med IMDi og Drammen kommune om bosetting i kommunen.

247 flyktninger bosatt så langt

Drammen kommune donerer smittevernutstyr til Ukraina

Etter to år med pandemi har kommunen opparbeidet seg et stort lager med smittevernutstyr. Nå som behovet for slikt utstyr er blitt mindre, skal utstyret vi har til overs doneres til Ukraina.

Drammen kommune donerer smittevernutstyr til Ukraina

Disse er viktige for vannkvaliteten

Har du lagt merke til at det ligger noe som lyser og flyter flere steder i Drammenselva? Det er turbiditetsmålere. Her får du vite hva de gjør og hvorfor vi må ha dem.

Disse er viktige for vannkvaliteten