RSS-feed for aktueltsaker

Slik blir du bedre forberedt på en krise

Om vann og strøm plutselig blir borte, bør du ha øvd deg på å klare deg selv i minst tre døgn. – Vi oppfordrer alle innbyggere til å øve og ta nødvendige grep for å styrke egenberedskapen, sier beredskapssjef i Drammen kommune Sten Petter Aamodt.

Slik blir du bedre forberedt på en krise

Prøveordning med taxi fra torg til torg

Fra november til april vil Drammen kommune prøve ut en ordning der de som har vanskeligheter med å bruke den midlertidige brua mellom torgene på Bragernes og Strømsø, kan kjøre taxi.

Prøveordning med taxi fra torg til torg

Rekordmange elever med i teknologi-turnering

Rundt 1500 elever fra 27 ulike skoler i kommunen er med i årets Lego League-konkurranse. På Stenseth skole er elevene godt i gang med å programmere roboter.

Rekordmange elever med i teknologi-turnering

Klatrer på kommunebarometeret

Drammen har gjort et byks på kommunebarometeret og rangeres nå som nummer 45 av 356 landets kommuner.

Klatrer på kommunebarometeret

Gir gratis sykkelservice på skolene

Buskerudbyen har så langt fikset over 1500 barnesykler helt gratis – og flere skal det bli! Forrige uke fikk Konnerud skole besøk. Denne uken er det Fjell skole som står for tur.

Gir gratis sykkelservice på skolene

Oppfordrer flere til å gå med bøsse

Det er behov for flere bøssebærere til TV-aksjonen søndag 22. oktober. Som ny ordfører, synes Kjell Arne Hermansen det er viktig å bidra i innsamlingsdugnaden.

Oppfordrer flere til å gå med bøsse

Nye politivedtekter for Drammen kommune

Tidligere i år vedtok kommunestyret politivedtekter for Drammen kommune. Nå er de godkjent av politidirektoratet og tilgjengelig på nettsiden Lovdata.

Nye politivedtekter for Drammen kommune

Ingen å miste – en kampanje om selvmordsforebygging

Hvert år tar omtrent 600 mennesker sitt eget liv i Norge. Det er 600 for mange. 15. oktober starter en folkeopplysningskampanje for å forebygge selvmord. Drammen kommune har ingen å miste.

Ingen å miste – en kampanje om selvmordsforebygging

Merforbruk i tjenesteområdene

Kommunedirektøren har lagt fram 2. tertialrapport, og regnskapet viser ved utgangen av august et netto merforbruk i forhold til periodisert budsjett på 20 millioner kroner.

Merforbruk i tjenesteområdene