RSS-feed for aktueltsaker

Kommunen sier ja til å bosette 310

Formannskapet i Drammen kommune vedtok i dag at kommunen sier ja til bosetting av inntil 310 flyktninger i 2022.  Det er ordfører Monica Myrvold Berg glad for.

Kommunen sier ja til å bosette 310

Samarbeidsavtale skal gi enda bedre støtte til gründere

Kommunene Drammen, Lier og Øvre Eiker undertegnet mandag 28. mars en samarbeidsavtale med Viken fylkeskommune om drift av en etablerertjeneste i Drammensregionen. Med som avtaleparter og bidragsytere er også NAV Drammen og Innovasjon Norge.

Samarbeidsavtale skal gi enda bedre støtte til gründere

Inviterer ukrainere til sammenkomst

Ordfører Monica Myrvold Berg inviterer ukrainske flyktninger og ukrainere som bor i Drammen til en uformell samling på biblioteket i Drammen førstkommende onsdag.

Inviterer ukrainere til sammenkomst

Bybrua skal bygges som planlagt

Kommunestyret har vedtatt at byggingen av Bybrua skal gjennomføres som planlagt og har godkjent en ny kostnadsramme.

Bybrua skal bygges som planlagt

Størst tilfredshet med skoler og barnehager

Den første innbyggerundersøkelsen som er gjennomført etter kommunesammenslåingen, viser at det er barnehage og skole brukerne er mest tilfredse med. I overkant av 80 prosent av brukerne opplever skoletilbudet positivt, mens i underkant av 80 prosent av brukerne opplever barnehagetilbudet positivt.

Størst tilfredshet med skoler og barnehager

Bedt om å bosette 310 flyktninger

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) har bedt Drammen kommune om å bosette 310 flyktninger. Nå skal kommunen vurdere forespørselen.

Bedt om å bosette 310 flyktninger

Drammen på langs utsettes til 2023

For å få bedre tid til planlegging og gi flere lag, foreninger og organisasjoner muligheten til å bli med på å lage en folkefest, utsettes festivalen Drammen på langs ett år.

Drammen på langs utsettes til 2023