RSS-feed for aktueltsaker

Netto driftsresultat på nesten 80 millioner kroner

Drammen kommune fikk et netto driftsresultat i 2023 på 78,4 millioner kroner. Dette inkluderer 87 millioner kroner i statlige ekstrainntekter til tjenesteområdene for dekning av kostnader som kommer i år. Pengene er foreløpig satt på fond og tilføres tjenesteområdene når utgiftene kommer.

Netto driftsresultat på nesten 80 millioner kroner

Slik fyrer du riktig

Vedfyring kan påvirke luftkvaliteten i Drammen kommune. Med kuldeperioden som har vært nå er det viktig å fyre riktig, slik at det blir mindre utslipp og svevestøv.

Slik fyrer du riktig

Hvem fortjener årets kulturpris?

Du kan nominere kandidater til Drammen kommunes kulturpris for 2024. Minner om at fristen er allerede 15. februar.

Hvem fortjener årets kulturpris?

Følg utviklingen av Bybrua

Riving og bygging av Bybrua blir godt dokumentert. To webkameraer er satt opp, slik at både rive- og byggeprosessen kan følges.

Følg utviklingen av Bybrua

Elever samlet til FN-rollespill på rådhuset

Ordfører Kjell Arne Hermansen snakket om demokrati og debatt til elever ved Drammen videregående, da de var samlet i kommunestyresalen til rollespill som FNs sikkerhetsråd.

Elever samlet til FN-rollespill på rådhuset

Skal inngå ny leieavtale med DHK

Hovedutvalg for kultur, idrett, frivillighet og byliv bestemte tirsdag 30. januar at kommunedirektøren skal inngå ny avtale slik kommunedirektøren foreslo. Endringen vil gi økt leiepris for Drammen håndballklubb, men vil sikre at kommunen oppfyller kravene i statsstøtteregelverket. Hovedutvalget vedtok samtidig å gi håndballklubben støtte tilsvarende prisøkningen.

Skal inngå ny leieavtale med DHK

Tett oppfølging av nyutdannede

Overgangen fra fagbøker og teori til et klasserom fullt av elever har vært stor for nyutdannede Shivani Sangar Sharma. Heldigvis har hun en veileder ved sin side, slik som alle nyutdannede lærere i Drammensskolen har.

Tett oppfølging av nyutdannede

Innfører egenandel på 20 kroner for taxi fra torg til torg

I perioden 1. november 2023–30. april 2024 gjennomfører Drammen kommune en forsøksordning der det tilbys taxi for de som har utfordringer med å benytte den midlertidige brua som erstatter Bybrua i anleggsperioden. De tre første månedene har ordningen vært gratis, men fra 1. februar innføres en egenandel på 20 kroner per tur.

Innfører egenandel på 20 kroner for taxi fra torg til torg