RSS-feed for aktueltsaker

Nå utsmykkes undergangen til Union

Det blir et stort mangfold både i kunstuttrykk, tilhørighet og alder når 18 kunstnere i disse dager jobber med å utsmykke undergangen mellom busstasjonen og Union.

Nå utsmykkes undergangen til Union

Kulturytring: Ønsker de unge velkommen

Vil du lære om dans, journalistikk, ledelse eller komme på konserter? Eller kanskje du bare vil komme og henge. 19. til 21. juni er møteplassen G60 i Drammen og begivenheten er Ung kulturytring.

Kulturytring: Ønsker de unge velkommen

Snart slipper du å lese av vannmåleren selv

Denne våren starter arbeidet med å skifte ut manuelle vannmålere med fjernavleste vannmålere i alle boliger i kommunen. Med fjernavlest vannmåler slipper du å lese av måleren og sende inn forbruket ditt selv.

Snart slipper du å lese av vannmåleren selv

Unik beredskapsavtale med frivillige organisasjoner

– Hvorfor har vi ikke tenkt på dette før? sa en strålende fornøyd ordfører Monica Myrvold Berg da hun forrige uke signerte en felles samarbeidsavtale om beredskap med Røde Kors, Norsk Folkehjelp og Norske Kvinners Sanitetsforening.

Unik beredskapsavtale med frivillige organisasjoner

Innfører begrensning på vanning

Fra og med mandag 5. juni kan du ikke lenger vanne med hageslange eller spreder når du vil. Hvilket husnummer du har bestemmer hvilke dager du kan vanne.

Innfører begrensning på vanning

Vasshella stengt hele sommeren

Dammen ved den mye brukte badeplassen Vasshella i Solbergelva skal rehabiliteres. Nå starter arbeidene og det er derfor ikke mulig å bade der i år. Etter rehabilitering vil det bli bedre tilrettelagt for bading.

Vasshella stengt hele sommeren

Stor militærøvelse i Drammen og Lier

I perioden 5. - 12. juni 2023 skal Heimevernet trene i vårt nærområde. Det vil bli synlig militær aktivitet i deler av Drammen og Lier, og det kan hende du hører smell fra løsammunisjon.

Stor militærøvelse i  Drammen og Lier

Fant én feil i Drammen

Mandag 5. juni ble det kjent at det har vært en feil i det digitale systemet for bekymringsmeldinger til barnevernet. Drammen kommune tok systemet i bruk januar 2022. Én melding er ikke kommet fram. Barnevernet ber nå den som sendte inn melding 28. mars i fjor om å ta kontakt.

Fant én feil i Drammen

Markerte Pride i hele kommunen

– Målet for dagen er ikke å løpe eller gå lengst eller raskest, men å ha en samlende, inkluderende og fargerik dag sammen på Konnerud, sier Ingvild Waage, rektor ved Hallermoen skole etter å ha arrangert fargeløp på Konnerud stadion. I dag markeres Pride på ulikt vis på skolene i hele kommunen.

Markerte Pride i hele kommunen

Anbefaler at elevene fra Åskollen går på Galterud

Rådmannen har utredet muligheten for å utvide kapasiteten ved både Marienlyst og Galterud for å ha plass til elevene som kommer fra Åskollen. Konklusjonen er at dette er mulig begge steder, men det anbefales at dette gjøres på Galterud og at elevene fra Åskollen får fast tilhørighet der.

Anbefaler at elevene fra Åskollen går på Galterud