RSS-feed for aktueltsaker

Endringer i p-avgift

Kommunestyret i Drammen har vedtatt ny parkeringsstrategi som trer i kraft 1. juli. Den innebærer at alle kjøretøy skal betale samme parkeringsavgift.

Endringer i p-avgift

Bli med å redde naturmangfoldet

Mange av dem er vakre, men fremmede arter er en trussel mot det biologiske mangfoldet. Derfor starter kampanjen Naturrusken - en dugnad for å rydde områder med fremmende arter – i disse dager.

Bli med å redde naturmangfoldet

Lokal forskrift om hundehold

Kommunestyret har vedtatt en lokal forskrift om hundehold. Det er lagt opp til båndtvang hele året i enkelte områder, men det vil fortsatt være mange områder hvor du kan ferdes med løs hund når ikke den ordinære båndtvangen gjelder.

Lokal forskrift om hundehold

Drammen er satt på kulturkartet

Mer enn 5 000 publikummere har besøkt 170 arrangementer under Kulturytring Drammen i juni. - Drammen er satt på kartet, sier kultursjef Jorunn Staavi Larsen.

Drammen er satt på kulturkartet

En ny epoke for havna og dens utvikling

Fra 21. juni er Drammensregionens interkommunale havnevesen (DIH) historie og omdannes til aksjeselskapet Drammen Havn AS. I dag signerte ordførerne i Drammen, Lier og Asker på stiftelsespapirene.

En ny epoke for havna og dens utvikling

Ny sykkelvei med grønn anleggsdrift

Drammen kommune jobber for å bli en grønnere kommune, blant gjennom å kutte CO2-utslipp i egne utbyggingsprosjekter og ved å utbedre sykkelveinettet. Nylig startet arbeidet med ny sykkelvei med fortau i Hermanstorffs gate på Strømsø - et prosjekt med grønn anleggsdrift.

Ny sykkelvei med grønn anleggsdrift

Kulturytring offisielt åpnet

Stortingspresident Masud Gharahkhani åpnet i dag Kulturytring 2023 på utescenen på Papirbredden, og ordfører Monica Myrvold Berg holdt sin tale til publikum. Nå blir det kultur, kulturdebatt og kulturpolitikk i tre dager til ende i Drammen.

Kulturytring offisielt åpnet

Taternes kulturminner kartlegges

Drammen kommune ved kunst og kulturarv har påbegynt et prosjekt som samler inn Romanifolkets/taternes kulturminner i kommunen. Under årets Kulturytring kan du lære mer om dette spennende og viktige prosjektet.

Taternes kulturminner kartlegges

Drammens spirit

Positiv endring for en by eller kommune er ikke gjort en gang for alle. Det kreves et kontinuerlig arbeid og det kreves en egen ånd, mener Ged Ryan, som kommer til Kulturytring Drammen 19. juni.

Drammens spirit