RSS-feed for aktueltsaker

Åpnet utstyrslokale for barn og unge

Det var trangt om plassen i det nye utstyrslokalet da BUA åpnet i Svelvik torsdag. – Et helt genialt konsept, sa Annette Stenseng, leder for Innbyggertorg i Drammen kommune.

Åpnet utstyrslokale for barn og unge

Sammen for en renere Drammenselv

– Det hører til sjeldenhetene at så mange ordførere samles om et formelt samarbeid om vårt felles vannmiljø. Det sier noe om hvor viktig ren elv og fjord er for oss alle, sa ordfører Monica Myrvold Berg i Drammen kommune, da hun åpnet seminaret om det interkommunale samarbeidet «Vannområde Drammenselva» på Union scene.

Sammen for en renere Drammenselv

Drammen kommune søker fine juletrær

Har du et fint juletre i hagen du gjerne vil bli kvitt? Drammen kommune er også i år på jakt etter kandidater til juletrær på blant annet Bragernes torg, Strømsø torg, i Mjøndalen sentrum og Svelvik sentrum. Treet kan være fra 9 til ca. 16 meter høyt, og bør være gran eller edelgran.

Drammen kommune søker fine juletrær

Økte inntekter bedrer kommunens resultat

Ved utgangen av august hadde Drammen kommune et driftsresultat som er nesten 66 millioner kroner bedre enn periodisert budsjett. Resultatforbedringen skyldes vesentlig høyere inntekter enn tidligere forutsatt.

Økte inntekter bedrer kommunens resultat

Bruløpet for tiende gang

Bruløpet er for de som vanligvis ikke deltar på mosjonsløp. Nettopp derfor er dette løpet ekstra viktig og ekstra motiverende for deltakerne. Onsdag 12. oktober arrangeres Bruløpet for tiende gang.

Bruløpet for tiende gang