RSS-feed for aktueltsaker

Slik skal klimagassene reduseres

Kommunens klimastrategi fra 2021 er videreutviklet og oppdatert. Målet er at kommunen innen 2030 skal redusere direkte klimagassutslipp med 55 % og bli en foregangskommune for sirkulær økonomi.

Slik skal klimagassene reduseres

Flomtoppen er passert

Nye prognoser fra vassdragsregulantene tyder på at flomtoppen i Drammenselva er over torsdag 25. mai. Med mindre det kommer mye nedbør, tilsier prognosene femårsflom.

Flomtoppen er passert

Sendte en varm takk til Drammen og Norge

Ukrainas parlamentsformann Ruslan Stefantsjuk er på besøk i Norge. Først på programmet var Drammen. Der viste han sin takknemlighet ovenfor Drammen og hele det norske folket.

Sendte en varm takk til Drammen og Norge

Premiere på Megatown

Det var rød løper, spente skuespillere, finkledde gjester og storveis åpning av ordføreren da det var det norgespremiere på spillefilmen Megatown i dag.

Premiere på Megatown

Er forberedt dersom det skulle bli flom

Drammen kommune har et ekstra sterkt fokus på Mjøndalen, Krokstadelva og Steinberg, som er de mest flomutsatte områdene i kommunen.

Er forberedt dersom det skulle bli flom

Her ligger den nye Bybrua

Stål er stål eller…? Nei, ikke helt. Når Drammen kommune trenger 1250 tonn stål til den nye Bybrua, er det viktig at alt stålet fra fabrikken er på stell.

Her ligger den nye Bybrua

Nå kan du søke om plass i dyrkningshage i Bacheparken

Har du drømt om å kunne høste dine egne grønnsaker eller dekorere stua med blomster fra egen hage?  Bacheparken skal få sin egen dyrkningshage og nå kan du melde din interesse for å ta del i dette veldig spennende pilotprosjektet!

Nå kan du søke om plass i dyrkningshage i Bacheparken