RSS-feed for aktueltsaker

Berskaug parkeringsplass gjenåpnet

Nesten hele parkeringsplassen på Berskaug er nå gjenåpnet etter at den i en kort periode har vært brukt til mellomlagring av snø.

Berskaug parkeringsplass gjenåpnet

Åpen kontordag om kvikkleiresikring i Mjøndalen

I sommer starter sikringen av området Vika mot utglidninger. I den forbindelse inviteres beboere og andre interesserte til åpent møte 21. mars i Adventskirken. Dagen etter blir det åpen kontordag på knutepunktet.

Åpen kontordag om  kvikkleiresikring i Mjøndalen

Nå skal det synges - demenskoret er i gang

Onsdag gikk startskuddet for koret for demente i Drammen kommune. Ordfører Monica Myrvold Berg steppet inn som med-dirigent da koret holdt en minikonsert på den offisielle åpningen.

Nå skal det synges - demenskoret  er i gang

Drammen plukket ut til stort klimaprosjekt

Drammen kommune er, som eneste norske kommune, plukket ut til å delta i et stort EU-finansiert klimaprosjekt. Søknaden om 1,5 millioner euro, rundt 16,5 millioner norske kroner, er også innvilget.

Drammen plukket ut til stort klimaprosjekt

Skal bosette 360 flyktninger i 2023

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) har bedt kommunene om å ta imot til sammen 35 000 flyktninger i 2023. Drammen er bedt om å ta imot 360 flyktninger, og det har kommunestyret sagt ja til.

Skal bosette 360 flyktninger i 2023

Vil være en som Norge trenger

For ett år og en dag siden reiste Anna Larsen med mann og sønn fra Ukraina til Norge. De trodde de skulle tilbake etter to-tre uker. I dag, ett år etter invasjonen, har Drammen kommune igjen heist det ukrainske flagget på rådhuset – i solidaritet med hele det ukrainske folket.

Må finne gode løsninger sammen

Eldreomsorgen blir krevende i årene som kommer. Men hva må gjøres for sikre gode tjenester i morgendagens eldreomsorg? Det arbeidet er i gang i Norge og i Drammen kommune.

Må finne gode løsninger sammen

Arvids stemme

Arvid Olav Kåsin har cerebral parese (cp) og har bodd på institusjoner store deler av livet. Nå bor han i egen leilighet på Blentenborg. Hans stemme og hans historie er med på å forme hvordan han og andre mennesker med nedsatt funksjonsevne har det i Drammen kommune.

Arvids stemme