RSS-feed for aktueltsaker

Skal sikre grønne lunger

Drammen kommune har et stort mangfold av naturkvaliteter som kommunen er opptatt av å ta vare på. Tilgang til grøntarealer skaper attraktive og opplevelsesrike nærmiljøer, som igjen fører til at innbyggerne blir mer aktive. Det er viktig for folkehelsa.

Skal sikre grønne lunger

Kommuneplanens arealdel: Romslig arealreserve

Hvor skal det bygges boliger i Drammen kommune for at vi skal få flere innbyggere? I kommuneplanens arealdel som nå sendes ut på høring, er det tatt inn mange nye boligområder, og Drammen kommune får da en betydelig boligarealreserve.

Kommuneplanens arealdel: Romslig arealreserve

Næringsarealer sentralt i arealdelen

Verdiskapning og arbeidsplasser er viktig i en kommune, og tilrettelegging av næringsarealer er et viktig virkemiddel for å bidra til vekst og utvikling for næringslivet. Næringsutvikling og næringsarealer er nå tatt inn som en sentral del av kommuneplanens arealdel 2023-2035.

Næringsarealer sentralt i arealdelen

Åpne møter i kommunedelene om ny arealplan

Forslag til ny arealplan i Drammen kommune er på høring. Det inviteres derfor til åpne møter i alle kommunedelene. Der får innbyggerne vite mer om hva forslaget til ny arealdel innebærer og hvordan man kan sende egne innspill.

Åpne møter i kommunedelene om ny arealplan

Slik unngår du frosne vannrør

Frosne vannrør kan bli en kostbar affære! Frostsprengte rør kan i verste fall føre til store vannskader. Du risikerer avkortning i forsikringsutbetalingen for vannskader som skyldes mangelfull påsetting av varme.

Slik unngår du frosne vannrør

Skal bosette 360 flyktninger i 2023

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) har bedt kommunene om å ta imot til sammen 35 000 flyktninger i 2023. Drammen er bedt om å ta imot 360 flyktninger, og det har kommunestyret sagt ja til.

Skal bosette 360 flyktninger i 2023