RSS-feed for aktueltsaker

Studentråd etablert

Drammen kommune har tatt grep for å styrke Drammen som studentby og sikre at studentenes stemmer blir hørt. I november ble studentrådet konstituert, og forrige uke hadde de sitt første møte.

Studentråd etablert

Blir prioritert i forkant av hovedopptaket

Tre barnehager i Drammen kommune er vedtatt nedlagt. Barna i de berørte barnehagene Konnerud barnehage, Marienlyst barnehage og Stensethalléen barnehage vil få tilbud om plass i en annen barnehage og vil bli prioritert i forkant av hovedopptaket, med egen søknadsfrist 11. februar.

Nå blir også helsestasjontjenesten digital

Digihelsestasjon er en meldings- og kommunikasjonstjeneste mellom innbyggere og helsestasjonen, skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom (HFU) og jordmortjenesten. Fra 1. februar vil tjenesten tas i bruk i Drammen kommune.

Nå blir også helsestasjontjenesten digital

Deltar i forskningsprosjekt om drikkevann

Drammen og 35 andre kommuner samarbeider med Folkehelseinstituttet (FHI) om en nasjonal forskningsstudie kalt Trykkløsstudien. Hensikten er å redusere risiko for magesyke (gastroenteritt) i befolkningen som følge av arbeid på drikkevannsledninger.

Deltar i forskningsprosjekt om drikkevann

Nytt kart viser oversikt over skiløyper og labbeløyper

Kommunens store skiløypenett er flittig brukt av mange ulike brukergrupper. I tillegg ønsker mange å gå en tur i skogen også om vinteren. Nå lanseres et digitalt kart som viser hva slags type skiløype som kjøres hvor. I kartet finner du også oversikt over labbeløyper.

Nytt kart viser oversikt over skiløyper og labbeløyper

- Dette er politikk i praksis

Barne- og familieminister Kjersti Toppe besøkte Knutepunkt Strømsø og Galterud skole torsdag formiddag. Hun ble imponert, og mente Drammen har gjort et stort funn.

-	Dette er politikk i praksis

Takknemlige for innsatsen til Sivilforsvaret

Uke to og tre i 2022 har vært to av de mest travle ukene på teststasjonen på Sundland i løpet av pandemien. At Sivilforsvaret er på plass og bistår i arbeidet har resultert i at kapasiteten på teststasjonen kan holdes så høyt oppe.

Takknemlige for innsatsen til Sivilforsvaret

Forsterker arbeidet med å nå ut til uvaksinerte

Drammen kommune er én av ti kommuner som får ekstra midler fra nasjonale myndigheter til å styrke arbeidet med vaksinering av arbeidsinnvandrere fra østeuropeiske land. Drammen får nærmere 1,4 millioner til å styrke dette arbeidet.

Foreslår nedleggelse av barnehager

Det har over tid vært jobbet med å tilpasse barnehagestrukturen til et synkende antall barn i barnehagealder. Kommunalsjef for barnehage og skole har i kveld lagt frem sitt forslag til ny barnehagestruktur, hvor en avdeling foreslås flyttet til en annen barnehage og tre barnehager blir foreslått nedlagt.