RSS-feed for aktueltsaker

Åssiden fotballhall offisielt åpnet

Det ble ikke snorklipping og unger i full aktivitet, da Åssiden fotballhall ble offisielt åpnet av ordfører Monica Myrvold Berg onsdag. Når tida er inne for avspark, og hallen yrer av fotballglede, kommer ordføreren tilbake.

Miljøpris for GeoTermos

Sommerlagring av vinterenergi med GeoTermos gikk helt til topps i miljøkonkurransen «Årets lokale klimatiltak 2020». – Årets klare vinnerprosjekt, sier juryens formann, Bjørn Arild Gram (KS).

Områdesatsing på Strømsø – ny avtale signert

Staten og Drammen kommune er blitt enige om å inngå et langsiktig samarbeid om områderettet innsats på Strømsø i Drammen. Fredag var statsråd Nikolai Astrup i Drammen for å signere avtalen.

Grunnundersøkelser for ny bybru

Tirsdag startet arbeidet med å sikre seg mer kunnskap om grunnforholdene i forbindelse med ny bybru i Drammen.

Det skal blomstre på Strømsø

I hagen bak gamle Strømsø skole skjer det ting. Her utvikles det en grønn lunge til glede for naboer og folk som bor i området. Ansatte på Knutepunkt Strømsø skal sammen med innbyggerne gjenskape den gamle skolehagen. I tillegg skal de lage en attraktivt og brukervennlig hage for liten og stor.

Viktige medmennesker og gode hjelpere

Handling av matvarer og henting av apotekervarer, samt telefonkontakt er arbeidshverdagen for mange som har meldt seg om frivillige. Møt noen av de mange som jobber for hjelpe andre.

Roste resultatene av Fjell 2020

Erfaringene etter Fjell 2020-prosjektet var på agendaen da kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) arrangerte konferanse denne uken. - Prosjektet har vist resultater for folk som bor her. Det er det aller, aller viktigste, sa Berit Skarholt fra KMD, etter befaringen på Fjell.

Vil utvikle Drammens gamleby

Formannskapet har bestemt at Drammen kommune skal søke om statlige penger til å utvikle området på Strømsø som ligger mellom Telthusgata, Bjørnstjerne Bjørnsons gate og Rundtom og at det startes et arbeid for å få til et samarbeid med staten om en satsing på dette området fra 2021.

- Konklusjonen om Fjell 2020-prosjektet er hyggelig lesning

Fjell 2020-prosjektet er evaluert. Noe av konklusjonen er at levekårene til barn og unge er blitt bedre, og Fjells omdømme er løftet. Nå skal arbeidet som er gjort bygges videre på og videreutvikles for hele kommunen