RSS-feed for aktueltsaker

Vakker åpning i Fossekleiva

Plassen utenfor Fossekleiva var godt fylt opp da ordfører Monica Myrvold Berg åpnet årets Kunst rett vest torsdag ettermiddag. Verk fra 110 kunstnere fra syv kommuner kan nå ses fram til 25. september.

Vakker åpning i Fossekleiva

Drammen klatrer på listen i kommune-NM

Drammen kommune går fram fem plasser i NHO-kåringen kommune-NM. Drammen ligger nå på 55. plass blant alle kommunene i landet, og dette er det beste resultatet etter kommunesammenslåingen.

Drammen klatrer på listen i kommune-NM

Fikk pris for årets mest aktive kommune

– Det gir jo inspirasjon, sa virksomhetsleder Live Johannessen i virksomhet vann og avløp i Drammen kommune etter å ha mottatt pris under åpningen av en stor konferanse på hotellet River Station.

Fikk pris for årets mest aktive kommune

Mottok pris for grønne innkjøp

Miljømerking Norge overrakte torsdag 1. september Drammen kommune prisen Årets innkjøper 2021. Det var en stolt ordfører som mottok prisen.

Mottok pris for grønne innkjøp

Kommunevåpenet på rådhuset tas ned for å bli pusset opp

Etter kommunesammenslåingen skal alle kommunale bygg skiltes i tråd med kommunens visuelle profil. Kommunevåpenet på rådhuset skal gjenbrukes, men trenger litt oppussing. Derfor tas det ned tirsdag 30. august.

Kommunevåpenet på rådhuset tas ned for å bli pusset opp

Roser fastlege-løsning

Helseminister Ingvild Kjerkol ville høre om hvordan Drammen jobber for å møte fastlegeutfordringene. Mandag besøkte hun Elvebyen legesenter, der én av legene er kommunalt ansatt.

Roser fastlege-løsning

Sommerlykke på sommerskolen

Fire uker med sommerskole er over for denne gang. Ukene har inneholdt lek, aktivitet, læring, sol, sommer og is – pluss mange nye venner og minner for livet.

Sommerlykke på sommerskolen