Fikk pris for årets mest aktive kommune

– Det gir jo inspirasjon, sa virksomhetsleder Live Johannessen i virksomhet vann og avløp i Drammen kommune etter å ha mottatt pris under åpningen av en stor konferanse på hotellet River Station.

Direktøren i Norsk Vann overleverer en innrammet diplom til virksomhetsleder i Drammen kommune på scenen på River Station hotel.
BILDE: Thomas Breen, direktør for Norsk Vann og Live Johannessen, virksomhetsleder i virksomhet vann og avløp.

Den nasjonale interesseorganisasjonen Norsk Vann holder årskonferansen for 2022 på Quality Hotel River Station Drammen tirsdag 6. september og onsdag 7. september.

Virksomhetsleder Live Johannessen i virksomhet vann og avløp i Drammen kommune åpnet konferansen for vannbransjen tirsdag.

Hun mottok også en pris på vegne av kommunen, som av Norsk Vann er kåret til den mest aktive organisasjonen i 2021/2022.

– Det gir jo inspirasjon og viser at vi er engasjert i det som foregår i vår interesseorganisasjon. Det er viktig å bidra med vår fagkunnskap og det gir også mye tilbake til oss, sier Johannessen.

Har bidratt aktivt

Prisen deles ut hvert andre år og går til den organisasjonen som har gitt særlige bidrag til bransjens utvikling.

Dette skriver Norsk Vann som begrunnelse for at Drammen kommune er en verdig vinner:

«Vinneren har over mange år markert seg som et aktivt medlem i Norsk Vann. Kommunen har aldri takket nei til å la sine ansatte bidra inn i arbeidet i vannbransjen. De siste to årene har kommunen bidratt inn med tre medlemmer i Vannkomiteen og Samfunnskomiteen. De har også et aktivt medlem i en Norsk Vann arbeidsgruppe. Og spesielt en person har aktivt bidratt til flere roller de seneste årene. Virksomhetslederen i kommunen har blant annet vært leder i Samfunnskomiteen, deltatt i en spennende arbeidsgruppe og har de siste årene ledet årsmøtet på en stødig måte!»

– Det er veldig hyggelig at vi blir sett for det arbeidet vi har gjort, sier Johannessen.

Hun mener at den aktive rollen kommunen har tatt i bransjen gir fordeler ved at de ansatte får økt kunnskap i retur.