RSS-feed for aktueltsaker

Står du i en etisk vanskelig sak? Etikkrådet kan hjelpe

Hva gjør du som bruker, pårørende eller ansatt i Dammen kommune dersom du står i et etisk dilemma? For hvordan er du sikker på hva er egentlig rett og hva er galt i en sak der du selv er tett på? Kommunen har et eget etikkråd som bistår i slike vanskelige saker.

Står du i en etisk vanskelig sak? Etikkrådet kan hjelpe

Slik unngår du frosne vannrør

Kulda kan føre til frosne vannrør, som kan bli en kostbar affære. Frostsprengte rør kan i verste fall føre til store vannskader. Her får du noen råd for å forhindre dette.

Slik unngår du frosne vannrør

Hjelpetjenester for barn og unge

Jula handler om glede og fellesskap, men det kan også være en stressende periode for barn. Noen opplever kanskje familieproblemer, ensomhet eller andre utfordringer som kan forsterkes i juletiden. Da finnes det hjelpetelefoner du kan ringe.

Hjelpetjenester for barn og unge

Kulturprisen og stipender delt ut

Romfarer United mottok onsdag 20. desember Drammen kommunes kulturpris for 2023. Samtidig delte kommunen ut stipender til Julie Helgeland Davidsen og Bente Illevold.

Kulturprisen og stipender delt ut

Alt på ett sted

Søker du eldre eiendomsinformasjon i kommunens innsynsløsning, slipper du nå å leite i flere ulike løsninger. Fra 21. desember samles arkivene med eiendomsinformasjon fra de tre gamle kommunene i én løsning.

Ny leieavtale for Nøstedhallen

Skatere, BMXere, Inlinere og sparkesyklister er sikret arena på Nøsted for ti år fremover. Det er takket være ny leieavtale mellom Drammen Eiendom KF og Drammen næringsparker AS.

Ny leieavtale for Nøstedhallen

Einar Jørstad er valgt til Forskningsrådet

Einar Jørstad, direktør for eierskap i Drammen kommune, er valgt inn i Forskningsrådets porteføljestyre. Der skal han, sammen med flere, prioritere hvilke nasjonale forskningsprosjekter det skal satses på.

Einar Jørstad er valgt til Forskningsrådet

Takknemlige og ydmyke av kommunens bidrag

24. oktober bevilget kommunestyret tre millioner kroner til seks frivillige organisasjoner. Tirsdag var de invitert til ordfører Kjell Arne Hermansen i storstua på rådhuset. Han takket for innsatsen.

Takknemlige og ydmyke av kommunens bidrag