Midlertidig gang- og sykkelbru åpnet

Klokken 10 åpnet ny midlertidig gang og sykkelbru, men noe arbeid med synlighet i overgangene mellom elementene på brua gjenstår.

JOhannes Devold og tommy iversen på ny midlertidig bru
BILDE: Johannes Devold og Tommy Iversen fra Drammen kommune foran ny midlertidig gang- og sykkelbru som åpnet klokka ti.

Den nye midlertidige gang- og sykkelbrua over Drammenselva er nå åpnet. Og klokken 11.00 stengte bybrua.

- Det er ikke hver dag vi åpner en ny bru over Drammenselva, så dette er jo en milepæl, sa Johannes Devold, utbyggingssjef i Drammen kommune mens han spaserer over den nye brua.

Det gjenstår imidlertid noe arbeid før man kan anse seg som helt ferdig.

- Vi kommer til å gjøre forbedringer på brua for å få bedre synlighet i overgangene mellom elementene, sier Devold og peker og viser på underlaget på brua.

I overgangene mellom elementene går det en liten hump opp, noe som altså skal markeres og synliggjøres.

Ansatte i Drammen kommune og Bane Nor er ute og veilede slik at folk går riktig vei etter at bybrua ble stengt klokka 11.

bilde av den nye midlertidige gang- og sykkelbrua sett fra bragernes
BILDE: Den nye midlertidige brua er nå åpen.